نرم افزار MSI Afterburner بدون پشتیبانی MSI، “پروژه احتمالاً مرده است”

الکسی تأیید می کند که در زمان آزاد خود به حمایت از پروژه Afterburner ادامه خواهد داد، اما این پشتیبانی کاملی نیست که بسیاری از ما ترجیح می دهیم. آنچه مهم است توجه داشته باشیم این است که تحریم ها ممکن است محدود به غرامت مالی نباشد، بلکه دسترسی به سخت افزار پیش از عرضه را نیز شامل می شود، که اساساً روند توسعه را دچار رکود می کند یا به طور کلی از آن جلوگیری می کند.

پروژه MSI Afterburner با روزهای سختی روبرو است

MSI با ذکر Afterburner، منبع: MSI

Alexey “Unwinder” Nicolaychuk تایید کرد که پروژه Afterburner ممکن است مرده باشد.

منبع: انجمن های Guru3D





منبع

تنها خبر خوب این است که RTSS (RivaTuner Statistic Server) یک ابزار MSI نیست، بنابراین تحت تأثیر تحریم ها قرار نمی گیرد. این نرم افزار آماری و همپوشانی از پشتیبانی کامل الکسی برخوردار است و همانطور که بود پشتیبانی می شود. با این حال، نرم افزار شخص ثالثی که از RTSS استفاده می کند نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

آنچه قابل ذکر است این است که MSI هنوز به طور رسمی نرم افزار GPU های جدید منتشر شده از جمله RTX 4070 Ti را لیست می کند. محبوبیت این نرم افزار به این معنی است که کلاهبرداران سعی می کنند با انتشار برنامه های کلون شده با بدافزار از آن سوء استفاده کنند. MSI به خوبی از این واقعیت آگاه است و همچنان به ذکر منبع رسمی این نرم افزار همچنان وب سایت خود MSI است. توییت زیر در ماه نوامبر منتشر شد، چند ماه پس از انجام ندادن تعهدات مجوز Afterburner:

MSI Afterburner یکی از محبوب ترین ابزارها برای اورکلاک گسسته GPU است. این نرم افزار جانشین معنوی نرم افزار RivaTuner است که سال ها پیش برای اورکلاک GPU استفاده می شد. کاربران ممکن است پیدا کردن جایگزینی که از بسیاری از فروشندگان GPU به صورت بومی پشتیبانی می کند، مشکل زا بدانند. اکثر برندها اکنون دارای نرم افزار نظارت و اورکلاک ساده خود هستند که عملکرد GPU مانند کنترل نور یا سرعت فن را نیز کنترل می کند. MSI همچنین ابزاری به نام MSI Center دارد.

سازنده تایید کرد که این پروژه بیش از 11 ماه است که متوقف شده است. شرایط سیاسی کنونی، همانطور که او توضیح می دهد، MSI را از انجام تعهدات خود باز می دارد. این پروژه اکنون فقط توسط الکسی در اوقات فراغتش پشتیبانی می شود.

محبوب ترین ابزار اورکلاک برای کارت های گرافیک مدرن به دلیل جنگ مداوم در اوکراین با مشکلات صدور مجوز مواجه است. به دلیل تحریم ها، شرکت هایی مانند MSI نمی توانند به تعهدات خود در قرارداد امضا شده با توسعه دهنده عمل کنند. الکسی که در روسیه مستقر است اکنون پروژه را بدون حمایت MSI ادامه می دهد.

الکسی در پشتیبانی MSI Afterburner، منبع: Guru3D

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر