مشخصات Intel Xeon “Emerald Rapids” فاش شد، تا 64 هسته و پشتیبانی سریعتر از حافظه DDR5-5600

نسل چهارم Xeon “Sapphire Rapids” از حافظه 4800 مگابیت بر ثانیه در 1 DIMM در هر کانال (1DPC) پشتیبانی می کند. طبق برگه مشخصات فاش شده، همان سرعت توسط Emeralds Rapids پشتیبانی می شود، به جز در این مورد، ماژول دوگانه در هر کانال (2DPC)، در حالی که 1DPC (DIMM در هر کانال) به 5600 مگابیت در ثانیه افزایش می یابد.

اینتل اخیرا نظر داده است در توسعه Sapphire/Emeralds Rapids. این شرکت گفته است که “Emerald به زیبایی اجرا می شود، با اطمینان بالا از جایی که می بینیم بیرون می آید.” این شرکت روش‌های اعتبارسنجی جدیدی را برای محدود کردن ریسک و بهبود چرخه توسعه محصول خود معرفی کرد.

نسل بعدی Intel Xeon “Emerald Rapids”

پیوند UPI (Ultra Patch Interconnect) اکنون در حالت 20 GT/s خواهد بود که نسبت به Sapphire Rapid 16 GT/s افزایش یافته است. علاوه بر این، اینتل TDX “Trust Domain Extensions” را اضافه خواهد کرد که برای ماشین های مجازی ایزوله سخت افزاری استفاده می شود. هیچ تغییر دیگری در نمودار مشخص نشده است. همچنین باید توجه داشت که نسخه استاندارد CXL (Compute Express Link) فهرست نشده است.

افشاکننده مشخصات سری پردازنده‌های Xeon آینده معروف به Emeralds Rapids، جانشین Sapphire Rapids که اکنون به تأخیر افتاده است را تأیید کرد. معماری CPU از همان پلتفرم Eagle Stream استفاده می کند، اما تغییرات جزئی مانند پشتیبانی از حافظه سریعتر DDR5 وجود خواهد داشت.

مشخصات Intel Emeralds Rapids، منبع:YuuKi_Ans

انتظار نمی رفت که Emeralds Rapids (EMR) بر اساس همان معماری Intel 7 و پلتفرم مشابه، پیشرفت های عمده ای را در سری Xeon ارائه دهد. اگرچه در برگه مشخصات ذکر نشده است، YuuKi تایید می کند که سری‌های آینده واقعاً دارای SKUهای 64 هسته‌ای خواهند بود، برای SPR که حداکثر 56 هسته عملکردی دارد. اگرچه این قسمت جدید نیست و توسط افشاگران دیگر ذکر شده است.

منبع: YuuKi_Ans







منبع

نقشه راه پردازنده زئون اینتل، منبع: اینتل

Sapphire Rapids ممکن است هنوز در اینجا نیامده باشد، اما مشخصات جانشین آن به لطف آخرین افشای اطلاعات از قبل مشخص شده است. YuuKi_AnS.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر