مدیاتک از چیپست Dimensity 9200 با هسته ARM Cortex X3، LPDDR5X-8533 و پشتیبانی از WiFi-7 رونمایی کرد.

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

[MediaTek] مدیاتک دیمنسیتی 9200 | عملکرد باورنکردنی قدرت هوشمند (565 بازدید)


JC Hsu، معاون شرکت و مدیر کل واحد تجاری ارتباطات بی سیم مدیاتک در مدیاتک گفت: “Dimensity 9200 مدیاتک عملکرد نهایی را با صرفه جویی قابل توجه در انرژی، افزایش عمر باتری و خنک نگه داشتن گوشی های هوشمند ترکیب می کند.” Dimensity 9200 با ثبت تصاویر روشن‌تر و سرعت‌های بازی بهبود یافته، همراه با جدیدترین پیشرفت‌های نمایشگر، امکانات جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند نسل بعدی که در فرم‌های مختلف شیک و تاشو عرضه می‌شوند، به ارمغان می‌آورد.

Dimensity 9200 که با فناوری صرفه جویی انرژی فوق العاده برای کاهش نویز هوش مصنوعی و وظایف وضوح فوق العاده هوش مصنوعی پیشرو است، تا 30 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی با AI-NR و 45 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی با AI-SR در همه برنامه های بصری ارائه می دهد. پیشرفت‌های واحد پردازش هوش مصنوعی نسل ششم (APU 690) چیپست شامل 35 درصد عملکرد سریع‌تر در معیار ETHZ5.0 در مقایسه با نسل پنجم APU است.

8 نوامبر 2022 – 4:00 بعد از ظهر هسینچو، تایوان – 8 نوامبر 2022 – مدیاتک امروز Dimensity 9200 را معرفی کرد، جدیدترین چیپست 5G خود که عصر بعدی گوشی های هوشمند پرچمدار را تامین می کند. SoC جدید با عملکرد فوق‌العاده و بهره‌وری انرژی هوشمند، تجربه‌های همه‌جانبه بازی در تمام روز، ثبت تصاویر فوق‌العاده واضح و پشتیبانی از اتصال mmWave 5G و زیر 6 گیگاهرتز را برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

گوشی های هوشمند مجهز به Dimensity 9200 تا پایان سال 2022 در بازار موجود خواهند بود.

سازندگان دستگاه‌ها می‌توانند از برنامه Dimensity Open Resource Architecture (DORA) مدیاتک برای سفارشی کردن ویژگی‌های Dimensity 9200 برای بازارهای محلی، نیازهای مشتری و نیازهای گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.

سایر ویژگی های کلیدی مدیاتک Dimensity 9200 عبارتند از:

  • نسل دوم فرآیند 4 نانومتری TSMC: 1x Arm Cortex-X3 در 3.05 گیگاهرتز، 3x Arm Cortex-A715 در 2.85 گیگاهرتز، و 4x Arm Cortex-A510 در 1.8 گیگاهرتز، بهینه سازی شده برای بهبود بهره وری انرژی در ترکیب با طراحی بسته حرارتی مبتکرانه MediaTek که گوشی های هوشمند را خنک نگه می دارد.
  • تکنولوژی پیشرفته نمایشگر: پشتیبانی از Full HD+ تا 240 هرتز، WHQD تا 144 هرتز و 5K (2.5Kx2) تا 60 هرتز، با فناوری نرخ تجدید تطبیقی ​​برای تجربه کاربری روان.
  • نمایش معنایی بصری هوش مصنوعی: کیفیت تصویر را با تقسیم بندی چند نفره و مدیریت رنگ چند لایه در هر صحنه بهینه می کند.
  • MediaTek AI-SR/MEMC: بهترین پخش ویدئو را در کلاس ارائه می دهد.
  • مدیاتک Smart Blulight Defender: تجربه مشاهده راحت تری را تضمین می کند.
  • فناوری بلوتوث LE Audio-ready: با صدای استریو بی‌سیم Dual-Link True و کیفیت صدای فوق‌العاده، بهترین تأخیر صوتی را در کلاس خود به ارمغان می‌آورد.
  • LPDDR5X با پشتیبانی از حافظه تا 8533 مگابیت بر ثانیه: سریع ترین حافظه گوشی هوشمند را ارائه می دهد.
  • UFS 4.0 با صف چند دایره ای (MCQ): هر هسته CPU Cortex-A510 را با دسترسی مستقیم به فضای ذخیره سازی فراهم می کند و به طور قابل توجهی انتقال داده را در برنامه های چند رشته ای افزایش می دهد.

Dimensity 9200 اولین تراشه تلفن هوشمندی است که Arm Cortex X3 را با سرعت عملیاتی بیش از 3 گیگاهرتز ادغام می کند و اولین تراشه دارای پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G715 با موتور ردیابی پرتوی مبتنی بر سخت افزار است. این چیپست همچنین دارای فناوری بازی HyperEngine 6.0 مدیاتک برای اکشن سریع و روان است تا گیمرها بتوانند خود را در هر صحنه با جزئیات حماسی غرق کنند. فناوری نمایشگر MediaTek MiraVision 890 با پشتیبانی از نمایشگرهای بازی با عملکرد فوق العاده، وضوح چشم نواز و طراحی های تاشوی پیشرفته، محتوا را زنده می کند.


مدیاتک چیپست پرچمدار Dimensity 9200 را برای عملکرد باورنکردنی و صرفه جویی بی نظیر در مصرف برق معرفی کرد.

جدیدترین افزوده به سری Dimensity 5G به تاریخچه مدیاتک در نوآوری پرچمدار ادامه می دهد.

Dimensity 9200 اولین پلتفرم تلفن هوشمند مجهز به وای فای 7 است که از سرعت انتقال داده تا 6.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. این چیپست یک مودم پیشرفته و داخلی 5G را با هوش مصنوعی برای جستجوی سریع‌تر شبکه، بازیابی اتصال 5G از مناطق مرده و سایر پیشرفت‌های اتصال هوشمند ادغام می‌کند. همچنین با جابجایی سیال بین اتصالات دوربرد زیر 6 گیگاهرتز و اتصالات mmWave فوق سریع به طور همزمان، تجربیات یکپارچه 5G را ارائه می دهد. کاربران می توانند به لطف فناوری همزیستی بلوتوث و وای فای مدیاتک به همه جا متصل شوند که به Wi-Fi، بلوتوث کم انرژی (LE) صوتی و لوازم جانبی بی سیم مانند گیم پدها اجازه می دهد به طور همزمان بدون تداخل متصل شوند. علاوه بر این، سیستم آنتن دوگانه چیپست به طور هوشمند بین آنتن‌های عملکردی فوق‌العاده و آنتن‌های کم توان بر اساس نیازهای لحظه‌ای کاربر سوئیچ می‌کند.

پردازنده سیگنال تصویر Imagiq 890 این چیپست از عکس برداری جذاب پشتیبانی می کند، خواه کاربران در نور کم، نور روشن یا هر جای دیگری باشند. با داشتن اولین پشتیبانی بومی از سنسورهای RGBW، گوشی‌های هوشمند مجهز به Dimensity 9200 می‌توانند از تبدیل Bayer جلوگیری کنند و تا 34 درصد بیشتر از راه‌حل‌های رقیب صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند ویدیوهای سینمایی بهتری ایجاد کنند و به لطف فناوری عکس‌برداری سریع و دقیق AI-NR مدیاتک از فناوری رفع محو کردن حرکت هوش مصنوعی برتر لذت ببرند. برای ضبط ویدئو، موتور جریان ویدئو، APU و ISP چیپست را ترکیب می کند. این به سازندگان دستگاه اجازه می‌دهد تا پیشرفت‌های منحصربه‌فرد ویدیویی هوش مصنوعی را اضافه کنند که به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر و کارآمدتر هستند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر