متا پس از شکایت عکاسان، برچسب های خود را برای تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی تغییر می دهد

متا پس از شکایت عکاسان، برچسب های خود را برای تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی تغییر می دهد

متا برچسب های «ساخته شده با هوش مصنوعی» خود را پس از شکایات گسترده عکاسان مبنی بر اینکه این شرکت به اشتباه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را پرچم گذاری کرده است، به روز می کند. در به‌روزرسانی، این شرکت گفت که عبارت را به «اطلاعات هوش مصنوعی» تغییر می‌دهد زیرا برچسب‌های فعلی «همیشه با انتظارات مردم همسو نبودند و همیشه زمینه کافی را ارائه نمی‌دادند».

این شرکت اوایل سال جاری پس از انتقاد از سیاست “رسانه های دستکاری شده” آن را برچسب “ساخته شده با هوش مصنوعی” نامید. متا گفت که مانند بسیاری از همتایان خود، برای تعیین اینکه چه زمانی از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تصویر استفاده شده است، به سیگنال‌های «استاندارد صنعت» تکیه می‌کند. با این حال، مدت زیادی نگذشته بود که عکاسان متوجه شدند که فیس بوک و اینستاگرام این نشان را روی تصاویری که با هوش مصنوعی ایجاد شده اند اعمال می کنند. طبق آزمایشات انجام شده ، عکس‌هایی که با ابزار پر کردن مولد Adobe در فتوشاپ ویرایش می‌شوند، برچسب را فعال می‌کنند، حتی اگر ویرایش فقط به یک «لکه کوچک» باشد.

در حالی که متا نامی از فتوشاپ نبرد، این شرکت در به‌روزرسانی خود گفت که «برخی از محتوایی که شامل تغییرات جزئی با استفاده از هوش مصنوعی، مانند ابزارهای روتوش، شامل نشانگرهای استاندارد صنعتی است» که نشان «ساخته شده با هوش مصنوعی» را ایجاد می‌کند. در حالی که ما با شرکت‌های سراسر صنعت کار می‌کنیم تا فرآیند را بهبود ببخشیم تا رویکرد برچسب‌گذاری ما با هدف ما مطابقت بیشتری داشته باشد، برچسب «ساخته شده با هوش مصنوعی» را به «اطلاعات هوش مصنوعی» در برنامه‌هایمان به‌روزرسانی می‌کنیم، که افراد می‌توانند برای اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنند. ”

تا حدودی گیج کننده است، برچسب های جدید “اطلاعات هوش مصنوعی” در واقع هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه ابزارهایی با هوش مصنوعی ممکن است برای تصویر مورد نظر استفاده شده باشد، ندارند. یکی از سخنگویان متا تایید کرد که منوی متنی که با ضربه زدن کاربران بر روی نشان ظاهر می شود، ثابت باقی می ماند. این منو توصیفی کلی از هوش مصنوعی مولد دارد و اشاره می‌کند که متا ممکن است این اعلان را اضافه کند «زمانی که افراد محتوایی را به اشتراک می‌گذارند که دارای سیگنال‌های هوش مصنوعی است که سیستم‌های ما می‌توانند بخوانند».

منبع