مادربرد اورکلاکینگ گیگابایت AM5 Tachyon مبتنی بر چیپست AMD B650 است نه X670

شرکت های دیگر هنوز چنین طرح هایی را تایید نکرده اند. MSI Unify-X یا ASUS ROG Crosshair Apex در طول این رویداد نشان داده نشده است، یا نشان می دهد که هیچ برنامه ای برای آنها وجود ندارد، یا آنها بر اساس چیپست B650 نیز هستند، چیپست که در طول وبینار به نمایش گذاشته نشد.

منبع: پرسش و پاسخ AMD Meet The Experts







منبع بردهای اورکلاک رده بالا ممکن است به X670 نیاز نداشته باشند.

سری Tachyon برای اورکلاک طراحی شده‌اند و مشخص‌ترین ویژگی آن، پیکربندی اسلات حافظه دوگانه در مقابل چهار است. AMD قبلاً تأیید کرده بود که اورکلاک حافظه برای سری B650 (همان B550) فعال خواهد شد، با این حال X670E و X670 هنوز برای «اورکلاک شدید/علاقه‌مندان» تبلیغ می‌شوند، در حالی که B650 اینطور نیست.

گیگابایت تاکیون روی چیپست B650

آیا گیگابایت مادربرد Tachyon برای AM5 خواهد داشت؟

در جریان رویداد AMD Meet The Expert، نماینده گیگابایت، سوفوس اویکونومو، تایید کرد که این شرکت مادربرد Tachyon را برای سوکت AM5 عرضه خواهد کرد. جالب اینجاست که این برد بر اساس چیپست X670 نیست، بلکه بر پایه چیپست اصلی B650 است.

سری 600 AMD (سمت چپ) و Z690 تاکیون گیگابایت (راست)

Sofos Oikonomou از گیگابایت اعلام کرده است که در واقع یک مادربرد Tachyon مبتنی بر سوکت AM5 وجود خواهد داشت، اما این مادربرد مبتنی بر یک چیپست متفاوت خواهد بود، نه X670، بنابراین ما احتمالاً به دنبال یک محصول B650 (E) هستیم.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر