قانون تأیید سن تگزاس برای وب سایت های پورنوگرافی به دادگاه عالی می رود

قانون تأیید سن تگزاس برای وب سایت های پورنوگرافی به دادگاه عالی می رود

تگزاس میدان اصلی نبرد برای پرونده ای در مورد وب سایت های پورنو خواهد بود که اکنون به دادگاه عالی ارسال شده است. ائتلاف آزادی بیان، یک گروه غیرانتفاعی که نماینده صنعت بزرگسالان است، در ماه آوریل از دادگاه عالی درخواست کرد تا قانون ایالتی را بررسی کند که وب‌سایت‌های دارای مطالب صریح را ملزم می‌کند مدارک سن کاربران را جمع‌آوری کنند. SCOTUS امروز موافقت کرد که پرونده‌ای را که حکم قبلی دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم را به چالش می‌کشد، به عنوان بخشی از دوره بعدی خود که از اکتبر آغاز می‌شود، بپذیرد.

تگزاس یکی از بسیاری از ایالت ها در سال گذشته بود که این نوع قانون تأیید سن را با هدف وب سایت های پورنو تصویب کرد. در حالی که حامیان این لایحه ها گفته اند که قصد دارند از افراد زیر سن قانونی در برابر مشاهده محتوای نامناسب محافظت کنند، منتقدان آنها قوانین را بیش از حد می دانند که می تواند خطرات جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی ایجاد کند. در پاسخ به قوانین، پورن هاب به فعالیت خود در این ایالت ها پایان داد، حرکتی که توجه عمومی را به این وضعیت جلب کرد.

در طومار FSC آمده است: «در حالی که ظاهراً به دنبال محدود کردن دسترسی خردسالان به محتوای جنسی آنلاین است، این قانون بار قابل توجهی را بر دسترسی بزرگسالان به بیان محافظت شده توسط قانون اساسی تحمیل می کند. “از اهمیت اصلی در اینجا، هر کاربر، از جمله بزرگسالان، باید اطلاعات شناسایی شخصی را برای دسترسی به محتوای حساس و صمیمی از طریق یک رسانه – اینترنت – که نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی منحصر به فردی ایجاد می‌کند، ارسال کند.”

این پرونده یکی از آخرین سؤالات حقوق متمم اول است که به دیوان عالی کشور می رود. در اوایل این ماه، دادگاه پرونده ای در مورد تعدیل محتوای رسانه های اجتماعی را به دادگاه های پایین تر بازگرداند و در مورد اینکه چگونه شرکت های رسانه های اجتماعی می توانند با مقامات فدرال در مورد اطلاعات نادرست ارتباط نزدیک داشته باشند، قضاوت کرد.

منبع