طول عمر آداپتور کابل برق PCIe Gen5 ZOTAC RTX 4090 تا 30 چرخه اتصال است.

کاری که می توانید به عنوان یک مشتری بالقوه ZOTAC RTX 4090 انجام دهید پیروی از توصیه های شرکت، جلوگیری از خم شدن شدید کابل کابل های برق و نظارت بر وضعیت کانکتورهای کابل ZOTAC است.

همانطور که ممکن است بدانید، NVIDIA و شرکای برد، آداپتور مذکور را برای اطمینان از سازگاری با همه منابع تغذیه، از جمله آنهایی که فاقد کانکتور برق «مدرن» 450 وات یا 600 وات PCIe Gen5 هستند، قرار می دهند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که کارت گرافیک را به طور مکرر تعویض یا حذف می کنید، حتما شمارش کنید که چند بار از آداپتور کابل برق استفاده شده است. ZOTAC یادداشت جالبی در وب سایت خود دارد و ادعا می کند که کابل برق 4x 8 پین تا 12VHPWR (به اصطلاح PCIe Gen5 یا 16 پین) عمر مفیدی تا 30 اتصال/قطع محدود دارد.

مشکل «واریانس حرارتی» کابل 12VHPWR، منبع: PCI-SIG/GamersNexus

طول عمر محدود آداپتور کابل برق RTX 4090، منبع: ZOTAC

با تشکر فراوان از SH1988 برای راهنمایی!





منبع

با قضاوت از تاریخ اسلایدهای PCI-SIG، مشکل واریانس حرارتی در 25 آگوست گزارش شده است. این احتمال بسیار زیاد است که ZOTAC فقط زمین خود را در صورتی که مشکلی در آداپتور آنها وجود داشته باشد پوشش می دهد. به احتمال زیاد هیچ موردی وجود نخواهد داشت، اما به دلایل قانونی این یادداشت کوچک تضمین می کند که مشکل احتمالی نگرانی ZOTAC نیست.

آداپتورهای کابل برق برای NVIDIA RTX 4090 FE، منبع: NVIDIA

GPU خود را فقط در صورت لزوم از برق بکشید

منبع: ZOTAC

همانطور که مشخص است، مشکل توسط NVIDIA به عنوان یکی از اعضای PCI-SIG گزارش شده است، که در حال آزمایش نمونه اولیه کابل‌ها و منابع تغذیه بودند. آنها مشاهده کردند که برخی از کابل ها به دلیل خمش شدید یا به دلیل چرخه های اتصال بیش از حد (حدود 40) مستعد نشان دادن نقاط داغ یا حتی ذوب شدن بودند. با این حال، 30 چرخه ZOTAC حتی کمتر از آن چیزی است که NVIDIA به PCI-SIG گزارش کرده است تا آگاهی از مشکلات احتمالی این کابل‌های برق را افزایش دهد.

طبق گفته ZOTAC، آداپتور کابل برق را باید با دقت و فقط در صورت لزوم جدا کرد.

ما اخیراً به موضوعی مربوط به واریانس برق برای آداپتورهای کابل برق 12VHPWR پرداختیم. این موضوع به طور رسمی توسط PCI-SIG (بدنی که مشخصات PCI-Express را کنترل می کند) اظهار نظر نکرده است، اما توسط GamersNexus.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر