طبق گزارش Raptor Lake binning ممکن است اینتل Core i9-13900KF بهترین CPU برای OC باشد.


پردازنده 480 اینتل Raptor Lake تست شده است

Igor’sLAB همراه با یکپارچه کننده سیستم MICOM در مقیاس بزرگ اینتل Raptor Lake گزارش binning همکاری کردند.

این تحلیل مبتنی بر مدل پیش‌بینی عملکرد است که در مادربرد ASUS پیاده‌سازی شده است. این سیستم قادر است پتانسیل باینینگ را بر اساس منحنی ولتاژ/فرکانس هر پردازنده تعیین کند. در حالی که این عدد را نمی توان بین SKU ها مقایسه کرد، اما توزیع تراشه های با قابلیت بیشتر و کمتر را در یک مجموعه داده بزرگ نشان می دهد.

در اینجا یک یادآوری است که ایگور قبلا گزارشی در مورد پردازنده های Intel Core i9-13900K و KF به اشتراک گذاشته بود. چند هفته پیش. گزارش جدید به طور خاص بر روی مدل‌های Core i7-13700K و i5-13600K، همراه با انواع KF آنها متمرکز شده است. این سایت با هم داده‌های 480 پردازنده Raptor Lake را به اشتراک می‌گذارد که احتمالاً بزرگترین آزمایش CPU Raptor Lake تاکنون است.

Intel Core i9-13900K & 13900KF، منبع: Igor’sLAB

تمام شش پردازنده‌های نسل سیزدهم Core سری K مبتنی بر یک قالب به نام B0 با حداکثر 8 هسته عملکرد و 16 هسته کارآمد هستند. اگر فقط یک هسته پرفورمنس کارایی نداشته باشد، این تراشه نمی تواند برای SKUهای Core i9 یا Core i7 استفاده شود. همین اصل در مورد هسته های کارآمد نیز صدق می کند، چنین پردازنده هایی را نمی توان برای SKUهای Core i9 استفاده کرد.

با توجه به اینکه اینتل نیز در حال آزمایش گرافیک یکپارچه است، روند تولید فراتر می رود. اگر حتی یک هسته از 32 واحد اجرایی کار نکند، این پردازنده به یک نوع F تبدیل می شود که زیرسیستم GPU کاملاً غیرفعال است.

داده های به اشتراک گذاشته شده توسط Igor’sLAB بر روی منحنی V/F متمرکز است. هرچه ولتاژ کمتری برای رسیدن به فرکانس مورد نیاز باشد، امتیاز «پیش‌بینی سیلیکون» بالاتر برای CPU اعمال می‌شود.

Intel Core i7-13700K & 13700KF، منبع: Igor’sLAB

Intel Core i7-13600K & 13600KF، منبع: Igor’sLAB

در این پست، ما فقط امتیاز کلی SP را برای هر یک از 6 CPU سری K اینتل به اشتراک می گذاریم. این سایت همچنین امتیازات SP را برای هسته های Performance و Efficient به طور جداگانه ارائه می دهد، بنابراین مطمئناً این داده ها را بررسی کنید.

نتیجه گیری این بود که اینتل به وضوح CPU های Core i9-13900K را برای CPU Core i9-13900KS که به تازگی منتشر شده و تا فرکانس 6 گیگاهرتز را ارائه می دهد، نگه داشته است. بهترین تراشه ها برای اورکلاک ظاهراً مدل های Core i9-13900KF با بالاترین میانگین امتیاز SP هستند. این سایت خاطرنشان می کند که کاربران نباید با اورکلاک حافظه تا 8200 MT/s حتی با تراشه های Core i5 مشکلی نداشته باشند، زیرا این فرکانس حتی با امتیاز SP در 72 قابل تثبیت است.

منبع: Igor’sLAB از طریق سخت افزار تام





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر