طبق گزارشات، نسل فریم انویدیا با AMD FSR2 و Intel XeSS کار می کند


AMD FSR 2.0 + Frame Generation = FSR 3.0؟

قطعه ای بسیار جالب از ایگور والوسک از Igor’sLAB در FSR 2.0 و XeSS که از نسل فریم NVIDIA پشتیبانی می کند.

طبق مقاله ای که امروز صبح منتشر شد، ستون فقرات فناوری NVIDIA DLSS 3.0 که به عنوان Frame Generation شناخته می شود، ظاهراً با سایر فناوری های ارتقاء مقیاس رقبا کار می کند.

باید به خوانندگان ما یادآوری کنیم که AMD هفته گذشته سری پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 7000 خود را همراه با تأیید فناوری FSR به‌روزرسانی شده به نام FSR 3.0 معرفی کرد. این فناوری اکنون قرار است سال آینده راه اندازی شود. به گفته AMD، FSR 3.0 از فناوری موسوم به Fluid Motion Frames استفاده خواهد کرد که باید بسیار شبیه به نسل فریم NVIDIA باشد.

همانطور که مشخص است، می توان NVIDIA Frame Generation را در بازی هایی مانند Spider-Man فعال کرد، اما فناوری ارتقاء مقیاس را از DLSS 3.0 تغییر داد. به این ترتیب می‌توان از مزایای فریم‌های درون‌یابی مصنوعی در ترکیب با ارتقاء مقیاس AMD FSR 2.0 و Intel XeSS 1.0 که توسط بازی نیز پشتیبانی می‌شود، استفاده کرد.

AMD FSR 2 و Intel XeSS با نسل فریم، منبع: Igor’sLAB

مقاله ایگور به طور عمیق به مقایسه مزایای عملکرد استفاده از FG با FSR و XeSS می پردازد و در کمال تعجب همگان به خوبی کار می کند. تنها مسئله قابل توجهی که باید گفت این است که FG فقط آثار با GeForce RTX 4090 و کارت های گرافیک RTX 4080 که به زودی عرضه خواهند شد.

AMD FSR2 95 FPS بیشتر با FG روشن و از پیش تنظیم Ultra Performance دریافت می کند. اینتل XeSS 69 فریم بر ثانیه بیشتر با عملکرد از پیش تنظیم شده و NVIDIA FG فعال است. این منجر به کسب رتبه اول AMD FSR2 در تنظیمات حداکثر 4K با تست ردیابی پرتو می شود:

FSR، DLSS، XESS با تولید فریم، منبع: Igor’sLAB

با توجه به نتایج، تفاوت کمی بین DLSS و FSR از نظر عملکرد وجود دارد. فقط Intel XeSS عقب مانده است، اما به هر حال این فناوری به اندازه AMD و NVIDIA کارآمد نیست. در حالی که اینتل به رقبا می رسد، در نهایت باید شاهد فناوری ارتقاء مقیاس آنها نیز باشیم.

همچنین باید اشاره کنیم که Azor Frank از AMD تأیید کرد که این شرکت تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از FSR 3.0 با بیش از سریع‌ترین سخت‌افزار AMD انجام می‌دهد. ما نه تنها در مورد معماری قبل از RDNA3 بلکه در مورد محصولات رقیب نیز صحبت می کنیم. اگر AMD بتواند این کار را انجام دهد، این بدان معناست که مزیت درون یابی فریم باعث افزایش عملکرد قابل توجهی در طیف وسیعی از سخت افزارهای هر سه فروشنده GPU خواهد شد.

منبع: Igor’sLAB





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر