سیستم‌های Apple M1/M2 اکنون می‌توانند بازی‌های ویندوزی مانند Cyberpunk 2077، Diablo 4 و Hogwarts Legacy را به لطف نرم‌افزار شبیه‌سازی جدید خود اجرا کنند.


Apple Game Porting Toolkit قبلاً با جدیدترین بازی ها کار کرده است

اپل وعده داده است که با نرم افزار شبیه سازی جدید خود یک تجربه واقعی از بازی ارائه دهد.

MacOS دارای مجموعه بازی های بزرگی نیست، اما بازی هایی مانند Resident Evil Village یا No Man’s Sky وجود داشتند که به طور بومی توسط سخت افزار اپل پشتیبانی می شدند. آستانه. با این حال، به لطف نرم افزار جدیدی به نام Game Porting Toolkit، اپل می تواند با معرفی یک لایه ترجمه سریع برای API های گرافیکی محبوب برای سیستم های macOS، پشتیبانی بازی را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

در WWDC اوایل این هفته، اپل برنامه‌های خود را برای فعال کردن شبیه‌سازی بازی‌های ویندوز از طریق ابزار جدید خود به نام «Game Porting Toolkit» اعلام کرد. توسعه دهندگان بازی، مددرها و گیمرها می توانند از این لایه ترجمه شبیه به شراب DX11/DX12 برای اجرای هر بازی که دوست دارند استفاده کنند.

با این حال، چیزی که باید به آن توجه داشت این است که ترجمه Wine DX12/Vulkan همیشه بدون سکسکه کار نمی‌کند و باگ‌ها یا بهینه‌سازی‌های زیادی برای قابل پخش کردن بازی مورد نیاز است. برای فعال کردن پشتیبانی یکپارچه پروتون Valve در Steam Deck، زمان طولانی و تلاش های مهندسی نرم افزار زیادی صرف شد.

Modders قبلاً بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 یا Diablo 4 را روی پردازنده‌های Apple M1 یا M2 Max اجرا کرده‌اند، اما عملکرد متفاوت خواهد بود. گیمرها گزارش می دهند که Cyberpunk می تواند در سیستم M1 با سرعت زیر 15 فریم در ثانیه و با تنظیمات Ultra در M2 Max با سرعت 40 فریم در ثانیه اجرا شود.

Cyberpunk 2077

Diablo IV در M2 Max

بازی‌های دیگری مانند Diablo 4، Hogwarts Legacy یا حتی GTA Vice City نیز هیچ مشکلی در اجرای سخت‌افزار اپل ندارند.

Diablo IV در M2 Max با استفاده از macOS Sonoma و جعبه ابزار انتقال بازی
توسط u/just_reload_it که در macgaming

همچنین وجود دارد نسخه ی نمایشی M1 Max.

میراث هاگوارتز

میراث هاگوارتز در M2 Max
توسط u/just_reload_it که در macgaming

در حال حاضر بسیاری از نمونه‌های دیگر از بازی‌های DX11 و DX12 وجود دارند که اکنون از طریق GPT در یک دستگاه اختصاصی اجرا می‌شوند macgaming Subreddit.

CodeWeavers از اینکه اپل کد منبع CrossOver خود را برای تقلید از بازی های ویندوز از طریق Game Porting Toolkit انتخاب کرد، خوشحال بودند. در حالی که اپل مستقیماً با این شرکت برای GPT کار نکرد، CodeWeavers مشتاق است با هر توسعه‌دهنده بازی که می‌خواهد بازی‌ها را با استفاده از ابزار خود به macOS پورت کند، کار کند.

منبع: آستانه، Wccftech







منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر