سفر بازگشت فضانوردان Starliner حتی بیشتر به عقب رانده شده است

سفر بازگشت فضانوردان Starliner حتی بیشتر به عقب رانده شده است

فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز که در اولین پرواز خدمه هواپیمای بوئینگ استارلاینر با تاخیر بسیار به پرواز درآمدند، تا ماه آینده از ایستگاه فضایی بین‌المللی به خانه برنخواهند گشت، یعنی از تاریخ بازگشت برنامه ریزی شده اولیه خود یعنی 14 ژوئن گذشته است. دیشب که تاریخ سفر بازگشت آنها را حتی بیشتر به عقب می اندازد تا امکان بررسی بیشتر در مورد مشکلاتی را که با Starliner در طول پرواز آن به وجود آمد و جلوگیری از درگیری با راهپیمایی های فضایی آینده، فراهم شود. در حال حاضر، هیچ تاریخی برای بازگشت به زمین تعیین نشده است.

Starliner در 5 ژوئن پرتاب شد و حدود یک روز بعد ویلمور و ویلیامز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد. قرار بود اقامت آنها فقط یک هفته یا بیشتر طول بکشد. با این حال، در طول پرواز، چهار نشت هلیوم کوچک در سیستم پیشرانه، بالای نمونه ای که قبلاً قبل از پرتاب شناسایی شده بود، ظاهر شد. و هنگامی که استارلاینر برای اولین بار در 6 ژوئن تلاش کرد به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک شود و لنگر انداختن را آغاز کرد، پنج تا از 28 رانشگر آن آفلاین شدند. بوئینگ توانست چهار نفر از آنها را دوباره راه اندازی کند. همچنین چند روز پس از راه‌اندازی فاش شد که تیم‌ها در حال بررسی مشکلی با یک سوپاپ در ماژول خدمات بودند که «به‌درستی بسته نشده بود».

آژانس فضایی قبلاً در هفته گذشته تاریخ سفر برگشت را چند بار به عقب انداخته بود و آخرین بار در 26 ژوئن فرود آمد، اما اکنون می گوید این پرواز تا زمانی که پیاده روی های فضایی برنامه ریزی شده برای 24 ژوئن و 2 ژوئیه انجام شود، انجام نخواهد شد. تکمیل شد. استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، روز جمعه گفت: «ما اجازه می‌دهیم داده‌ها تصمیم‌گیری ما را در مورد مدیریت نشت‌های کوچک سیستم هلیوم و عملکرد رانشگر که در طول قرار ملاقات و اتصال مشاهده کردیم، هدایت کند.

استیچ همچنین گفت: «استارلاینر در حالی که به ایستگاه فضایی متصل است، عملکرد خوبی در مدار دارد. ما به طور استراتژیک از زمان اضافی استفاده می کنیم تا مسیری را برای برخی از فعالیت های ایستگاه های حیاتی باز کنیم و در عین حال آمادگی برای بازگشت بوچ و سونی در Starliner را تکمیل کرده و بینش ارزشمندی در مورد ارتقاء سیستمی که می خواهیم برای ماموریت های پس از صدور گواهینامه انجام دهیم، به دست می آوریم.

منبع