سامسونگ 990 درایو SSD PRO NVMe با رابط PCIe Gen4 و سرعت خواندن متوالی تا 7450 مگابایت بر ثانیه راه اندازی کرد.

سرعت فوق العاده 990 PRO زمان بارگذاری را کاهش می دهد و پاسخگویی بازی را افزایش می دهد در حالی که راه حل های کنترل حرارتی آن، درایو را در دمای بهینه برای بازی بی وقفه نگه می دارد.

کیو یونگ لی، نایب رئیس تیم بیز محصول برند حافظه در سامسونگ الکترونیکس گفت: «با ادامه نوآوری ها در بازی، فناوری 4K و 8K و همچنین برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی، نیاز مصرف کنندگان به فضای ذخیره سازی با کارایی بالا به طور تصاعدی در حال افزایش است. 990 PRO تعادل بهینه سرعت، کارایی نیرو و قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند و آن را به انتخابی ایده‌آل برای گیمرهای مشتاق و متخصصان خلاقی تبدیل می‌کند که به دنبال کار و بازی بدون وقفه هستند.

نسخه 990 PRO با Heatsink یک لایه اضافی از کنترل حرارتی را ارائه می دهد در حالی که چراغ های RGB آن استایل بیشتری به درایو می بخشد.

سری 990 PRO با جدیدترین V-NAND سامسونگ و یک کنترلر اختصاصی جدید، بالاترین سرعت موجود را در حال حاضر از رابط PCIe 4.0 ارائه می دهد.1. SSD سرعت خواندن و نوشتن متوالی تا 7450 مگابایت در ثانیه (MB/s) و 6900 MB/s را به ترتیب ارائه می کند، در حالی که سرعت خواندن و نوشتن تصادفی تا 1400K و 1550K IOPS می باشد.2، به ترتیب. با بهبود 55 درصدی عملکرد تصادفی نسبت به 980 PRO، 990 PRO برای بازی های سنگین و همچنین کارهای خلاقانه و بهره وری بسیار مناسب است.

SSD های NVMe با کارایی بالا نیز برای بهره مندی از مزایای کامل آخرین کنسول های بازی و فناوری های بازی بسیار مهم هستند. با پشتیبانی از NVMe، 990 PRO زمان بارگذاری سریع‌تری را برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها برای تجربه بازی همه‌جانبه‌تر به ارمغان می‌آورد. وقتی با Forspoken تست شد3، بازی نقش آفرینی اکشن آینده Luminous Productions که از آخرین فناوری بارگذاری بازی پشتیبانی می کند، زمان بارگذاری نقشه حدود یک ثانیه بود، در مقایسه با چهار ثانیه برای SATA SSD و 28 ثانیه برای هارد دیسک (HDD).

990 PRO سامسونگ همچنین یک راه حل عالی برای ارتقاء لپ تاپ و دسکتاپ و همچنین برای ساخت رایانه شخصی است که عملکرد قابل توجهی را افزایش می دهد و در عین حال از انرژی کمتری برای افزایش عمر باتری و مدیریت حرارتی استفاده می کند.

عملکرد فوق العاده برای یک تجربه گیم پلی همهجانبه

990 PRO با قیمت های خرده فروشی پیشنهادی (MSRP) 179 دلاری برای مدل 1 ترابایتی و 309 دلاری برای مدل 2 ترابایتی، از اکتبر امسال در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. نسخه با ظرفیت 4 ترابایت از سال آینده در دسترس خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر، از جمله جزئیات گارانتی، لطفاً به samsung.com/SSD یا semiconductor.samsung.com/internal-ssd/ مراجعه کنید.

مشخصات سری NVMe SSD 990 PRO سامسونگ
دسته بندی SSD سامسونگ
990 PRO | 990 PRO با هیت سینک
رابط PCIe Gen 4.0 x4، NVMe 2.0
فاکتور فرم M.2 (2280)
حافظه ذخیره سازی Samsung V-NAND 3 بیت TLC
کنترل کننده کنترلر داخلی سامسونگ
ظرفیت5 1 ترابایت 2 ترابایت 4 ترابایت
DRAM 1 گیگابایت LPDDR4 2 گیگابایت LPDDR4 4 گیگابایت LPDDR4
سرعت خواندن/نوشتن متوالی تا 7450 مگابایت بر ثانیه، تا 6900 مگابایت بر ثانیه
سرعت خواندن/نوشتن تصادفی (QD32) حداکثر 1400 هزار IOPS، تا 1550 هزار IOPS
نرم افزار مدیریت نرم افزار شعبده باز سامسونگ
رمزگذاری داده ها رمزگذاری دیسک کامل 256 بیتی AES، TCG/Opal V2.0،
درایو رمزگذاری شده (IEEE1667)
مجموع بایت های نوشته شده 600 ترابایت 1200 ترابایت 2400 ترابایت
ضمانتنامه6 پنج سال گارانتی محدود7




راندمان قدرت نهایی و کنترل حرارتی قابل اعتماد

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

Samsung Electronics Co., Ltd.، رهبر جهان در فناوری حافظه پیشرفته، امروز 990 PRO، NVMe SSD با کارایی بالا این شرکت بر اساس PCIe 4.0 را معرفی کرد. SSD جدید با ارائه سرعت‌های فوق‌العاده سریع و راندمان انرژی فوق‌العاده برای بازی‌های گرافیکی سخت و سایر کارهای فشرده از جمله رندر سه بعدی، ویرایش ویدیوی 4K و تجزیه و تحلیل داده‌ها بهینه شده است.


Samsung Electronics از SSD با کارایی بالا 990 PRO بهینه شده برای بازی و برنامه های خلاقانه رونمایی کرد.

کنترلر جدید طراحی شده سامسونگ که بر اساس معماری کم مصرف ساخته شده است، به طور چشمگیری بهره وری انرژی SSD را تا 50 درصد در مقایسه با 980 PRO بهبود می بخشد.4. علاوه بر این، 990 PRO از یک پوشش نیکل روی کنترلر و یک برچسب پخش کننده حرارت روی درایو برای مدیریت حرارتی قابل اعتماد استفاده می کند. فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ تضمین می‌کند که دمای درایو در محدوده بهینه باقی بماند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر