سامسونگ از PCIe Gen4 NVMe SSD با کنترلر 5 نانومتری PM9C1a و نسل هفتم V-NAND رونمایی کرد.


Samsung Electronics از SSD کامپیوتر با کارایی بالا رونمایی کرد که محاسبات و بازی های روزمره را به سطح جدیدی ارتقا می دهد

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

با بالاترین سرعت، SSD PM9C1a برای استفاده روزمره و همچنین برای برنامه های محاسباتی و بازی های سخت تر ایده آل است. PM9C1a سامسونگ با استفاده از رابط PCIe 4.0 دارای سرعت خواندن متوالی 1.6 برابر و سرعت نوشتن متوالی 1.8 برابر سریعتر از حافظه قبلی خود (PM9B1) است که به ترتیب به 6000 مگابایت در ثانیه (MB/s) و 5600MB/s می رسد. . علاوه بر این، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی می تواند به ترتیب تا 900K عملیات ورودی/خروجی در ثانیه (IOPS) و 1000K IOPS را پشتیبانی کند.

سامسونگ الکترونیکس امروز آمادگی تولید یک SSD PCIe 4.0 NVMe با عملکرد بالا، PM9C1a را اعلام کرد. PM9C1a با یک کنترلر جدید مبتنی بر فرآیند پیشرفته 5 نانومتری (nm) سامسونگ و فناوری نسل هفتم V-NAND این شرکت، عملکرد محاسباتی و بازی را در رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها افزایش می‌دهد.

یونگ هو سونگ، معاون اجرایی محصول و توسعه حافظه راه حل در سامسونگ الکترونیکس گفت:

برای رفع نیاز روزافزون به اقدامات امنیتی قوی تر، PM9C1a دارای امنیت قدرتمندی است. SSD از استاندارد امنیتی Device Identifier Composition Engine (DICE) که توسط Trusted Computing Group (TCG) ایجاد شده است، یک سازمان جهانی که استانداردهای باز را برای امنیت محاسباتی توسعه می دهد، پشتیبانی می کند. DICE به طور ایمن کلیدهای رمزنگاری را در داخل SSD تولید می کند و احراز هویت دستگاه را برای محافظت در برابر حملات زنجیره تامین – حملات سایبری که شرکت ها را از طریق آسیب پذیری در شبکه تامین کننده آنها هدف قرار می دهد – و همچنین گواهی برای جلوگیری از هرگونه دستکاری سیستم عامل ارائه می دهد.

حافظه های SSD PM9C1a سامسونگ در ظرفیت های ذخیره سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت در فرم فاکتور M.2 (22 میلی متر در 30 میلی متر، 22 میلی متر در 42 میلی متر، 22 میلی متر در 80 میلی متر) در دسترس خواهند بود.


SSD جدید PM9C1a ما ترکیبی قوی از عملکرد برتر، راندمان انرژی بیشتر و افزایش امنیت را ارائه می‌کند که این ویژگی‌ها برای کاربران رایانه شخصی اهمیت بیشتری دارند. ما متعهد به ایجاد فضای ذخیره‌سازی هستیم که نیازهای متنوع و متغیر بازار را برآورده می‌کند و همچنان به پیشرفت نوآوری در فضای SSD PC ادامه می‌دهیم.

PM9C1a همچنین تا 70 درصد راندمان انرژی بیشتر در هر وات نسبت به مدل قبلی خود ارائه می دهد. این بدان معناست که SSD جدید می‌تواند همان مقدار کار را با استفاده از انرژی کمتری انجام دهد. علاوه بر این، هنگامی که یک رایانه نوت بوک به حالت آماده به کار می رود، SSD تقریباً 10٪ انرژی کمتری مصرف می کند.

PM9C1a که با یک کنترلر 5 نانومتری پیشرو در بازار و نسل هفتم V-NAND ساخته شده است، سطح جدیدی از کارایی رایانه شخصی را فراهم می کند و در عین حال وظایف محاسباتی و بازی را نیز انجام می دهد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر