زندان هوش مصنوعی آینده فقط یک قسمت Outer Limits است

زندان هوش مصنوعی آینده فقط یک قسمت Outer Limits است

طبق گزارش موسسه سیاست زندان، ایالات متحده به ازای هر 100000 نفر جمعیت خود نسبت به سایر کشورهای ناتو نرخ زندانی بیشتری دارد و حتی از مجموع پنج کشور عضو بعدی (بریتانیا، پرتغال، کانادا، فرانسه و بلژیک) بالاتر است.

پس راه حل چیست؟ هاشم الغیلی، زیست شناس مولکولی و ارتباط علمی از یمن، ادعا می کند که در مصاحبه ای با سیمی: به جای آن یک زندان مجازی بسازید. او در مورد منگنه کردن مجموعه ای از Meta Quest 3 برای سال ها در سر زندانیان صحبت نمی کند، اما از این مفهوم نیز دور نیست.

الغیلی در حال پیشنهاد یک سیستم زندان عصبی جدید است که او آن را Cognify می نامد. او ویدئویی از سیستم قضایی مجازی را در کانال اینستاگرام و یوتیوب خود منتشر کرد که کاملاً وحشتناک به نظر می رسد.

در اینجا نحوه عملکرد Cognify به طور خلاصه تئوری آمده است – به جای حبس کردن زندانیان برای مدت طولانی، زندانیان در معرض خاطرات مصنوعی در یک محیط مجازی قرار می گیرند. این سیستم محتوای سفارشی‌سازی‌شده تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد می‌کند که به اطلاعات بصری تبدیل می‌شود و به مغز زندانی و همچنین بخش‌هایی از DNA و RNA مربوط به شکل‌گیری حافظه برای ایجاد یک الگوی حافظه بلندمدت تحویل می‌شود.

در حال حاضر چنین فناوری وجود ندارد و Cognify تنها یک پیشنهاد است. با این حال، الغیلی ادعا می کند که آزمایش های انجام شده بر روی حیوانات ثابت می کند که این فرآیند می تواند در آینده روی انسان ها نیز کار کند. به عنوان مثال، مطالعه ای که در ماه مارس در مجله علمی منتشر شد طبیعت در ماه مارس که از موش ها به عنوان سوژه های آزمایشی خود استفاده کرد، متوجه شد که خاطرات احتمالاً توسط رشته های شکسته و ترمیم شده DNA شکل می گیرند.

البته، پیامدها و آثار اخلاقی وجود دارد که اگر چنین سیستمی به واقعیت تبدیل شود، باید مورد توجه قرار گیرد. الغائلی می‌گوید Cognify می‌تواند ظرف یک دهه آینده اتفاق بیفتد، اما «اگر بتوانیم بر محدودیت‌های اخلاقی که آزمایش چنین فناوری‌هایی را محدود می‌کند، غلبه کنیم».

اگر این کار باعث ایجاد لرز در ستون فقرات شما نمی شود، مچ دست خود را برای نبض بررسی کنید. طرفداران آنتولوژی ترسناک مانند من یک قسمت از راه اندازی مجدد دهه 1990 را به یاد خواهند آورد محدودیت های بیرونی در Showtime به نام “حکم” که در آن دانشمندی با بازی دیوید هاید پیرس یک سیستم زندان مجازی بسیار مشابه را اختراع می کند که کل یک حبس ابد را در عرض چند دقیقه شبیه سازی می کند. او البته خود را در معرض اختراع خود قرار می دهد که باعث می شود باور کند مرتکب قتل شده و یک عمر در زندان گذرانده است. او از خواب بیدار می شود تا شروع به تقبیح همان سیستمی کند که چند دقیقه قبل از آن دفاع می کرد.

شما می‌توانید همه چیز را در یوتیوب به صورت رایگان تماشا کنید. یکی باید برای این پسر بفرستد.

منبع