دیوان عالی پرونده‌های تعدیل رسانه‌های اجتماعی را بر سر مسائل متمم اول بازپس می‌گیرد

دیوان عالی پرونده‌های تعدیل رسانه‌های اجتماعی را بر سر مسائل متمم اول بازپس می‌گیرد

دو قانون ایالتی که می‌توانند نحوه مدیریت محتوا توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهند، پس از حکم دادگاه عالی، چالش‌ها را به دادگاه‌های پایین‌تر فرستاد و احکام قبلی را لغو کرد. در 9 – 0 اینچ مودی در مقابل NetChoice و NetChoice در مقابل Paxton، دیوان عالی گفت که احکام قبلی در دادگاه های پایین تر به درستی تأثیر قوانین بر اصلاحیه اول را ارزیابی نکرده اند.

این موارد از دو مورد، از تگزاس و فلوریدا سرچشمه می‌گیرد، که تلاش کردند محدودیت‌هایی را بر توانایی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای تعدیل محتوا اعمال کنند. قانون تگزاس که در سال 2021 تصویب شد، به کاربران اجازه می دهد تا از شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی به دلیل ادعای “سانسور” دیدگاه های سیاسی خود شکایت کنند. دیوان عالی این قانون را در سال 2022 پس از یک چالش قانونی. در همین حال، اقدام فلوریدا که تصویب شد، تلاش کرد تا شرکت های رسانه های اجتماعی را به دلیل ممنوعیت سیاستمداران جریمه کند. این قانون همچنین در انتظار چالش های قانونی بوده است.

هر دو قانون توسط NetChoice، یک گروه صنعتی که نماینده متا، گوگل، ایکس و سایر شرکت های بزرگ فناوری است، به چالش کشیده شد. NetChoice استدلال کرد که این قوانین مغایر با قانون اساسی است و اساساً از اجرای هر نوع تعدیل محتوا توسط پلتفرم های بزرگ جلوگیری می کند. دولت بایدن نیز با هر دو قانون مخالفت کرد. در NetChoice این تصمیم را “پیروزی برای حقوق اصلاحیه اول آنلاین” نامید.

در تصمیمی که توسط قاضی النا کاگان تهیه شد، دادگاه گفت که احکام دادگاه بدوی در هر دو مورد «متمرکز» بر این موضوع است که «آیا یک قانون ایالتی می‌تواند شیوه‌های تعدیل محتوا را که در فید خبری فیس‌بوک (یا تقریباً مشابه آن) استفاده می‌شود، تنظیم کند. اما، او می‌نویسد، «آن‌ها به طیف کاملی از فعالیت‌هایی که قوانین پوشش می‌دهند، توجه نکردند و قانون اساسی را در برابر برنامه‌های غیرقانونی نمی‌سنجید».

اساساً، دادگاه معمولاً تقسیم شده موافقت کرد که مفاهیم متمم اول قوانین می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر بخش‌هایی از این سایت‌ها داشته باشد که تحت تأثیر مرتب‌سازی الگوریتمی یا تعدیل محتوا (مثلاً پیام‌های مستقیم) و همچنین بر گفتار به طور کلی قرار نگیرد. کاگان نوشت، تحلیل آن عوامل خارجی به سادگی هرگز در دادگاه بدوی رخ نداده است. تصمیم به بازداشت به این معنی است که تجزیه و تحلیل باید انجام شود و ممکن است در آینده پرونده به SCOTUS بازگردد.

کاگان نوشت: «در مجموع، کارهای زیادی برای انجام دادن در زیر در مورد هر دو مورد وجود دارد… اما این کار باید مطابق با متمم اول انجام شود، که وقتی رسانه های اجتماعی درگیر هستند، مرخصی نمی گیرند.

منبع