درایور گرافیک AMD برای سری Radeon RX 6000 و بالاتر تا 2 هفته دیگر منتشر می شود





منبع

از زمان معرفی معماری جدید دسکتاپ RDNA3، تیم نرم افزاری AMD روی سری Radeon RX 7000 تمرکز کرده است. دو مدل RX 7900 از اواخر نوامبر چهار درایور متوالی دریافت کردند، در حالی که سری RX 6000 در آن زمان هیچ به روز رسانی دریافت نکرد.

کاملاً مشخص نیست که چرا پردازنده‌های گرافیکی پیش از RX 7000 برای این مدت طولانی درایور جدیدی دریافت نکردند. به خصوص که این شرکت نسبتاً به پیشرفت خود در زمینه توسعه نرم افزار افتخار کرده است. در سال 2021، AMD به‌روزرسانی‌های درایورهای بیشتری نسبت به NVIDIA منتشر کرد:

همانطور که امروز توسط فرانک آزور (معمار ارشد راه حل های بازی در AMD) تأیید شد، این شرکت درایور جدیدی را برای سری Radeon 6000 و بالاتر در عرض 2 هفته منتشر خواهد کرد. این درایور اولین نسخه در بیش از 2 ماه آینده خواهد بود.

میلیون‌ها گیمر که از پردازنده‌های گرافیکی قدیمی Radeon استفاده می‌کردند فراموش نشدند، یک بسته درایور جدید به زودی ارائه می‌شود.

– فرانک آزور (@AzorFrank) 3 فوریه 2023

درایورهای AMD برای معماری RDNA2 (و قدیمی تر) به زودی

در همین حال، کاربران Radeon RX 6000 می توانند از درایور 22.11.2 استفاده کنند که نسخه WHQL است. اگر در این نسخه با مشکلی مواجه شدید، حتما نظر خود را به تیم نرم افزاری AMD ارسال کنید تا بتوانند فوراً آن را حل کنند.

AMD در دو هفته آینده درایور جدیدی را برای پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر منتشر خواهد کرد، مگر اینکه تیم با مشکلاتی مواجه شود. هنگامی که از فرانک آزور پرسیده شد که آیا این یک درایور یکپارچه برای پردازنده‌های گرافیکی RDNA3/RDNA2 است یا خیر فقط تایید شده که هدف شرکت، استراتژی یکپارچه راننده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر