درایور گرافیک اینتل اکنون از پردازنده‌های هسته‌ای Arc، 11، 12 و 13 با یک بسته پشتیبانی می‌کند.

به عبارت دیگر، حداقل برای آخرین نسخه‌های CPU/GPU، دیگر «درایور گرافیک اینتل» وجود ندارد. اینتل اکنون درایور Arc & Iris Xe Graphics را در کنار درایور Arc Pro و درایور گرافیکی نسل 6-10 Core ارائه می دهد. این به معنای دو شاخه اصلی درایور است، زیرا چهارمین بار کمتر به روز می شود.

ما می توانیم تأیید کنیم که این درایورها اکنون در سیستم Intel Core i7-11800H از جمله برنامه Arc Control پشتیبانی می شوند، اما اینکه آیا بسته درایور 1.2 گیگابایتی واقعاً مورد نیاز است یا خیر، این یک داستان متفاوت است.

درایور Intel 31.0.1101.4032، منبع: Intel

اینتل یک گام به یکپارچه سازی بسته درایورهای گرافیک نزدیکتر شده است

درایورهای پردازنده گرافیکی اینتل، منبع: اینتل

جدیدترین درایورهای گرافیکی اکنون از پردازنده‌های هسته‌ای Arc، 11، 12 و 13 پشتیبانی می‌کنند.

برخلاف NVIDIA که بسته های مجزای درایور موبایل و دسکتاپ را ارائه می کند، درایورهای اینتل از هر دو پلتفرم پشتیبانی می کنند. این به معنی پردازنده‌های گرافیکی Arc Mobile و Arc Desktop و همچنین پردازنده‌های مرکزی Intel Core و انواع دسکتاپ است. بنابراین فقط در صورت مشاهده پستی در مورد درایور پردازنده گرافیکی Intel Arc، به یاد داشته باشید که از گرافیک یکپارچه Iris Xe نیز پشتیبانی می کند.

این خبر تحت الشعاع پوشش CES 2023 قرار گرفت. سازنده GPU درایور 31.0.101.4032 خود را برای پشتیبانی از سری سیزدهمین نسل Core با کد Raptor Lake-S به روز رسانی کرده است. این بدان معنی است که بسته اصلی درایور اکنون پشتیبانی می کند قوس، یازدهم، پردازنده های اصلی نسل یازدهم، دوازدهم و سیزدهم.

منبع: اینتل





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر