خنک کننده Raijintek Morpheus 8069 VGA برای پردازنده های گرافیکی AMD RX 6000 و NVIDIA RTX 30/40 در تصویر

کولر VGA Raijintek Morpheus 8069 منبع: Raijintek

این شرکت قرار است محصول جدید خود را در اول نوامبر عرضه کند. هنوز قیمت یا تاریخ در دسترس بودن مشخص نیست. پس از عرضه سری RTX 4080/Radeon RX 7000 باید شاهد اعلامیه های مشابهی از سوی سایر شرکت ها باشیم. با این حال، اکثر شرکت های خنک کننده اکنون کسب و کار خود را به سمت بلوک های آبی و کیت های All-In-One برای پردازنده های گرافیکی سوق داده اند، در حالی که کولرهای هوای پس از فروش به یک بازار خاص تبدیل شده اند.

Morpheus 8069 خنک‌کننده VGA آینده Raijintek است که با پردازنده‌های گرافیکی AMD و NVIDIA سازگار است. رندرهای متعددی از محصولات قبل از عرضه رسمی در اول نوامبر به بیرون درز کرده است. ما همچنین برخی از مشخصات را داریم.

کولر باید حداقل با دو فن 120 میلی متری هوا خنک شود. این شرکت در حال ارائه مقاومت حرارتی برای دو سری فن خود است. فن ها و صفحه پشتی (چه برای پردازنده های گرافیکی AMD یا NVIDIA) احتمالا به طور جداگانه فروخته می شوند.

مشخصات کولر Raijintek Morpheus 8069 VGA منبع: Raijintek

منبع: @ghost_motley، فنلس تک







منبع

کولر VGA یک هیت سینک عظیم با دوازده لوله حرارتی 6 میلی متری است. صفحه سرد برای قرار گرفتن در بالای GPU و حافظه است، اما VRM ها را پوشش نمی دهد. برای این منظور، Raijntek 9 هیت سینک مسی با اندازه های مختلف اضافه می کند که باید با اکثر پردازنده های گرافیکی پیشرفته Radeon RX 6000 و NVIDIA GeForce RTX 30 مطابقت داشته باشد.

Raijintek Morpheus 8069 VGA به بیرون درز کرد

از آخرین باری که ما یک خنک کننده هوای پس از فروش برای کارت های گرافیک را پوشش دادیم، مدتی می گذرد.

کولر VGA Raijintek Morpheus 8069 منبع: Raijintek

به گفته Raijntek، این کولر دارای ظرفیت خنک کننده تا 360 وات است که در تمام مشخصات گرافیکی Radeon RX 6900 و GeForce RTX 3080/3090 قرار دارد. این ظرفیت خنک کننده برای خود هیت سینک است، با فن های متصل بسیار بیشتر خواهد بود. از این رو این شرکت همچنین سازگاری با پردازنده‌های گرافیکی RTX 4090 (TDP در 450 وات) را تأیید می‌کند.

کولر VGA Raijintek Morpheus 8069 منبع: Raijintek

خنک کننده های افترمارکت ممکن است سازش خوبی برای کسانی باشد که به دنبال دما یا سطح نویز پایین تر از پردازنده گرافیکی خود هستند. همچنین ممکن است برای کولرهای خراب که تعمیر آنها گران یا پیچیده است، انتخاب خوبی باشند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر