خرده فروش ادعا می کند که جایگزین کابل های آداپتور برق RTX 4090 است


طبق گزارش ها، Gainward جایگزین کابل های برق RTX 4090 خواهد شد

مطابق با Redditor ‘varunbabu008’، خرده‌فروش استرالیایی TechFast اکنون ارسال کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 را تا اواسط نوامبر به تعویق می‌اندازد.

دلیل تأخیر ظاهراً تصمیم Gainward برای جایگزینی آداپتور 12VHPWR برای پردازنده‌های گرافیکی RTX 4090 است. این تغییر توسط Gainward و NVIDIA اطلاع رسانی نشده است. با این حال، خرده فروش ادعا می کند که این تغییر سایر شرکای هیئت مدیره را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خرده‌فروش انتظار دارد که Gainward کابل‌های جایگزین را تا اواسط نوامبر ارائه کند، زمانی که می‌توان سفارش‌ها را انجام داد. به گفته خرده‌فروش، این تغییر احتمالاً به دلیل مشکلات گزارش شده در مورد گرمای بیش از حد/ذوب شدن است.

Gainward برای جایگزینی کابل آداپتور برق برای پردازنده‌های گرافیکی RTX 4090، منبع:Reddit/TechFast

آنچه شایان ذکر است که موارد گزارش شده از ذوب شدن کابل های برق دیگر تنها به آداپتورهای برق محدود نمی شود، بلکه برای پیاده سازی های بومی 12VHPWR، حداقل دو مورد قبلا گزارش شده است. با این حال، تعداد موارد بسیار کمی است، اما این موضوع یکی از محبوب ترین موارد در انجمن های NVIDIA مانند Reddit باقی مانده است.

NVIDIA هنوز بیانیه رسمی منتشر نکرده است، در حالی که کارت های گرافیک RTX 4090 همچنان به فروش می رسد. مقالات و ویدئوهای زیادی در مورد یک موضوع ساخته شده است، اما نتیجه گیری همیشه یکسان نیست. این مشکل ممکن است بر انواع خاصی از آداپتورها/کابل‌ها تأثیر بگذارد یا مربوط به اتصال‌هایی باشد که به درستی قرار ندارند. آنچه واضح است این است که هرگز چنین مشکلاتی نباید در طراحی ممتازی مانند RTX 4090 رخ دهد.

در معرفی Radeon RX 7000، AMD در مورد کارت‌های خود که برای کار کردن به هیچ آداپتوری نیاز ندارند صحبت کرده است. پردازنده‌های گرافیکی جدید RDNA3 کانکتور برق 8 پین قدیمی را حفظ می‌کنند که با تمام منابع تغذیه مدرن ATX 2.0 در دسترس است. تنها مورد نیاز، وات مناسب اعلام شده توسط سازنده کارت گرافیک است.

منبع: Reddit u/varunbabu008

با تشکر فراوان از SH1988 برای راهنمایی!







منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر