خانواده مینی پی سی شیائومی شامل سیستم های مجهز به AMD Ryzen 7 6800H می شود

مینی کامپیوترهای شیائومی

شیائومی قرار است با دو سیستم فرم فاکتور کوچک وارد بازار مینی پی سی شود.

سیستم مینی پی سی شیائومی با AMD Ryzen 7 6800H، منبع: Weibo

سیستم فوق شبیه یک ذخیره‌سازی متصل به شبکه است و ظاهراً هیچ سخت‌افزار داخلی به جز منبع تغذیه نصب نشده است. این شاسی بلند دارای یک PSU کوچک 100W SFF است. از آنجایی که هیچ مادربردی نصب نشده است، مشخص نیست که آیا سیستم از سخت‌افزار Intel یا AMD پشتیبانی می‌کند، اما به نظر می‌رسد که از یک GPU دسکتاپ 2 اسلات پشتیبانی می‌کند. برای آن، با این حال، منبع قدرتمندتری مورد نیاز است.

علاوه بر این، این Mini-PC مجهز به AMD Ryzen 7 6800H APU وجود دارد. این یک پردازنده 45 واتی با گرافیک داخلی RDNA2 Radeon 680M است. طبق گزارشات، قیمت آن بدون حافظه و حافظه 2999 RMB (~ 427 USD) و حدود 3999 RMB (~569 USD) با 16 گیگابایت رم DDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. شیائومی هنوز تایید نکرده است که آیا چنین سیستم هایی واقعاً در حال توسعه هستند یا خیر.

مهمتر از همه، سیستم از سیستم عامل ویندوز تغذیه می شود. این توسط مواد تبلیغاتی و همچنین در خود صفحه داخلی که یک میانبر Win+M را نشان می دهد تأیید می شود.

این سازنده چینی قبلاً با معرفی لپ‌تاپ‌ها برای تولیدکنندگان محتوا و گیمرها تلاش‌هایی برای سیستم‌های ویندوز انجام داده است. این سیستم ها معمولاً توسط سخت افزار اینتل و انویدیا تغذیه می شدند. با این حال، به نظر می رسد که شیائومی به زودی دو رایانه شخصی کوچک با سخت افزار AMD را نیز عرضه خواهد کرد.

سیستم barebone Mini-PC Xiaomi، منبع: Weibo

منبع: Weibo #1، Weibo شماره 2 از طریق Wccftech





منبع

هر دو محصول ممکن است بخشی از رویداد معرفی شیائومی Mi 13 بوده باشند، اما به دلیل شرایط نامشخص این حتی به تعویق افتاد. همراه با سری جدید گوشی‌های پیشرفته، شیائومی برنامه‌هایی برای رونمایی از اولین سیستم‌های Mini-PC خود داشت که برخی از آنها به هر حال اما فقط برای گروه کوچکی از مردم نمایش داده شدند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر