حافظه GDDR7 سامسونگ برای ارائه پهنای باند 36 گیگابیت بر ثانیه، از سیگنال PAM3 استفاده می کند

کارت گرافیکی که از استاندارد GDDR7 استفاده می کند تا 1152 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند را در گذرگاه حافظه 256 بیتی و 1728 گیگابایت بر ثانیه را در صورت اتصال به کنترلرهای حافظه گسترده 384 بیتی ارائه می دهد. انتظار نمی رود به این زودی ها از فناوری حافظه GDDR7 در کارت های گرافیک استفاده شود، علاوه بر این، سامسونگ هنوز زمان و برنامه هایی را برای پذیرش استاندارد مشخص نکرده است.

منبع:@IanCutress از طریق TechPowerUP







منبع

در آینده به رایانه های شخصی شما می آیند.

حافظه GDDR7 سامسونگ، منبع: Samsung/Ian Cutress

سامسونگ تأیید می کند که فناوری حافظه GDDR7 نسل بعدی آنها تا 25٪ از استاندارد GDDR6 کارآمدتر است. این شرکت فاش می‌کند که این نوع حافظه از سیگنال‌های PAM3 (مدولاسیون دامنه پالس) استفاده می‌کند که 25 درصد کارایی بهتری نسبت به NRZ (بدون بازگشت به صفر) دارد که در حال حاضر توسط استاندارد GDDR6 استفاده می‌شود.

سامسونگ تأیید می کند که GDDR7 اکنون از پهنای باند تا 36 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند، بنابراین دو برابر سریع تر از تراشه های فعلی 18 گیگابیت در ثانیه که توسط اکثر پردازنده های گرافیکی Radeon RX 6000 استفاده می شود. سری Radeon 7000 که به زودی عرضه می شود دارای حافظه GDDR6 20 گیگابیت در ثانیه است، با این حال همچنان کندتر از استاندارد GDDR6X که توسط Micron و NVIDIA برای پردازنده های گرافیکی GeForce RTX 30/40 توسعه یافته است، خواهد بود. این فناوری از روش سیگنالینگ PAM4 استفاده می کند و سرعتی تا 23 گیگابیت بر ثانیه ارائه می دهد.

سامسونگ تأیید می کند که GDDR7 از سیگنال PAM3 استفاده می کند

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر