تیم Intel GPU ASIC اکنون روی Battlemage و Celestial تمرکز کرده است، “ما هیچ جا نمی‌رویم”

در حالی که اکثریت تیم راننده اکنون روی Alchemist کار می کنند، تیم ASIC و طراحی به دنبال نسل بعدی هستند. این شرکت تلاش های خود را برای تقویت حضور خود در منطقه اصلی، جایی که رقبا در حال کسب “یک تن پول” هستند، انجام می دهد.

نقشه راه چند ساله اینتل از سال گذشته، Arc Alchemist را به عنوان محصول Q1 2022 ذکر کرده است، اما با ورود به سپتامبر، تنها یک پردازنده گرافیکی دسکتاپ در دسترس است و تقریباً هیچ موبایلی وجود دارد، به خصوص از سری A770M. بنابراین اینتل، پردازنده‌های گرافیکی شما کجا هستند؟

برنامه ما این است که از اینجا شروع کنیم. و سپس از روی آن اضافه می کنیم و سپس از روی آن اضافه می کنیم. و درک این استراتژی واقعاً سخت نیست زیرا ما با بخش حجم بازار شروع می کنیم و سپس در طول زمان به بخش های با عملکرد بالا تبدیل خواهیم شد.

تیم رانندگان اینتل که اکنون روی کیمیاگر کار می کنند، قبلاً کار چشمگیری انجام داده اند. تنها پردازنده گرافیکی دسکتاپ Arc A380 این شرکت، پشتیبانی نسبتا خوبی از بازی هایی با استفاده از API های DX12 یا Vulkan دارد. اما بسیاری از عناوین هنوز با مشکلات آزاردهنده ای فلج هستند که رفع آنها به سادگی زمان می برد. این یک شبه انجام نخواهد شد.

اکثر تیم ASIC ما در Battlemage هستند. بخش کوچکی از آن مربوط به آینده ماست که آسمانی است. و سپس بخش بسیار کمی در کیمیاگر امروز وجود دارد، اما آنها به نوعی مجموعه های تابع متفاوتی هستند. بنابراین، مانند یک هیئت مدیره و، چیزی که من نام خواهم برد، تیم های تراشه در حال حاضر روی کیمیاگر هستند. به این فکر کنید که برد ما درست می شود، بایوس ما درست می شود، و تمام تنظیمات نهایی را انجام می دهیم. اما بخش عمده ای از تیم طراحی ما در Battlemage هستند.

چیزی که من به طور اتفاقی باور دارم – پت، و من، راجر، و لیزا، و رایان، همه بر اساس این ایده همسو هستند – که گرافیک یک فناوری حیاتی برای مشتری است، یک فناوری حیاتی برای مرکز داده است، و ما می خواهیم برای شروع رقابت در حوزه اصلی جایی که رقبای ما درآمد زیادی دارند. بنابراین هر سه این موارد برای اینتل بسیار مهم هستند.

تیم Intel Arc ASIC روی پردازنده‌های گرافیکی گسسته نسل بعدی کار می‌کند

ما در تجارت گسسته خود به جایی نمی رویم. و تجارت گسسته ما توسعه فناوری اساسی است که هم به مرکز داده و هم به GPUهای یکپارچه می رود. من احساس می کنم FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) زیادی وجود دارد. من فقط می خواهم واضح بگویم: ما به جایی نمی رویم.

نقشه راه Intel Arc GPU، منبع: Intel

منبع: PCGamer





منبع در مصاحبه با PC Gamer، تام پترسن، همکار اینتل، در مورد وضعیت فعلی توسعه پردازنده گرافیکی Arc صحبت می کند.

سری Intel Arc GPU، منبع: Intel

با این حال، تا کنون، راه اندازی Intel Arc یک آشفتگی کامل بوده است. سری جدید Arc A7 که قرار بود در تابستان امسال عرضه شوند، با وجود پایان «تابستان» تنها در 22 روز، هنوز در اینجا نیستند. بدتر از همه، اینتل حتی مشخصات کامل یا حتی قیمت پردازنده های گرافیکی دسکتاپ خود را اعلام نکرده است.

تیم ASIC شرکت در حال کار بر روی نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی Battlemage (سری B) است که قرار است بین سال‌های 2023 تا 2024 راه‌اندازی شوند. بخش کوچکی از تیم در حال حاضر روی Celestial (سری Arc C) کار می‌کنند، به احتمال زیاد. پس از سال 2024 راه اندازی شود.

– تام پترسون از اینتل، منبع: PCGamer

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر