تصویر کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Aorus Xtreme Waterforce و AERO گیگابایت

طرح های جدید RTX 4080

کارت AORUS Xtreme WF WB یک طراحی کاملاً جدید است که به یک بلوک آب از قبل نصب شده مجهز شده است. این کارت در واقع اولین مدل RTX 40 است که از این نوع خنک کننده مایع برخوردار است. طبق اطلاعات فاش شده، گیگابایت مدل WF WB را نیز به RTX 4090 SKU معرفی خواهد کرد، اما چرا RTX 4080 در اینجا اولویت دارد – ما نمی دانیم. آنچه مسلم است، این کارت احتمالاً طراحی PCB را با Xtreme Waterforce (یکی با کولر All-In-One) مشترک است، اما دومی هنوز تصویری ندارد.

AERO RTX 4080 یک طراحی ضخیم با 3.5 اسلات است، درست مانند هر RTX 40 گیگابایتی با هوا خنک که تا کنون عرضه شده است. این در واقع پنجمین مدل مجهز به سه فن است و هنوز هیچ نشانی از مدل دو فن نیست. با این حال، چیزی که احتمالاً در اینجا اتفاق می افتد این است که گیگابایت یک خنک کننده برای هر دو کارت RTX 4090 و 4080 16GB تولید می کند، بنابراین شاید بعداً منتظر RTX 4090 AERO باشید.





منبع

گیگابایت در حال آماده سازی دو کارت دیگر بر اساس RTX 4080 SKU است.

این RTX 4080 دارای پیکربندی استاندارد خروجی نمایشگر با براکت ورودی/خروجی دوگانه است. همچنین دارای یک کانکتور برق 16 پین است، بنابراین از این نظر هیچ چیز “افراطی” در مورد این مدل وجود ندارد.

همچنین اولین نگاهی به سری جدید گیگابایت به نام AERO داریم. این نام باید زنگی را برای طرفداران گیگابایت به صدا درآورد زیرا این شرکت در حال حاضر یک سری لپ‌تاپ AERO برای تولیدکنندگان محتوا دارد. عرضه این مدل احتمالا به معنای پایان سری ویژن است. این نام همچنین از MSI گرفته شده است، که قبلاً کارت های “Aero” خود را با خنک کننده های ارزان قیمت دمنده داشتند.

ادامه گزارش ما در مورد RTX 4080 EAGLE. اکنون دو طرح دیگر داریم که قبلا دیده نشده بود. با AORUS Xtreme WaterForce WB و سری کاملاً جدید به نام AERO با طرح رنگ سفید آشنا شوید.

گیگابایت Aorus Waterforce RTX 4080، منبع: VideoCardz

Gigabyte Aero RTX 4080، منبع: VideoCardz

Gigabyte Aorus & Aero RTX 4080، منبع: VideoCardz

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر