بهترین کارت گرافیک لپ تاپ

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری videocardz لطفا به بازدید از وب سایت مجله خبری videocardz ما.

در وهله دوم، بودجه ای که برای خرید کارت گرافیک در نظر گرفته اید می تواند بسیار تعیین کننده باشد. دو برند AMD و Nvidia دارای مدل های اقتصادی، میان رده و بالارده می باشند که عملکردهای بسیار نزدیکی را به یک دیگر ارائه می کنند. اما اگر شما لپ تاپ را برای انجام کارهای گرافیکی یا اجرای بازی های سنگین می خواهید، کارت گرافیک میان رده و بالارده برای این نوع کاربری کارآمدتر خواهد بود. در انتخاب و خرید هر محصولی، مؤلفه ای که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، شناسایی نوع مصرف و سطح توقعات خود از آن محصول می باشد. به این معنی که شما باید تعیین کنید که سطح انتظارات شما از کارت گرافیک چیست و برای چه نوع کاربری می خواهید؟ از این رو پیشنهاد می کنم برای آگاهی از تفاوت ها و برتری آنها، مقاله «مقایسه کارت گرافیک AMD و Nvidia» را مطالعه کنید.

ظرفیت حافظه 4 گیگابایت و نوع حافظه GDDR5 از مشخصه های ویدیو رم این کارت گرافیک است که تاثیر چشم گیری را بر روی عملکرد کارت گرافیک دارد. حافظه 8 گیگابایت، سرعت رم GDDR6 و پهنای باند حافظه 448 گیگابایت بر ثانیه سایر بخش های مهم این کارت گرافیک است که عملکرد بسیار رضایت بخشی را ارائه کرده است و با توجه رنج قیمت بسیار مناسبی هم که دارد می تواند عملکرد در خور انتظاری را ارائه کند. به طور کلی اگر به دنبال بهترین کارت گرافیک لپ تاب با اقصتادی ترین قیمت هستید، کارت گرافیک GTX 1650 می تواند عالی ترین انتخاب باشد. آخرین مدلی که به عنوان بهترین کارت گرافیک لپ تاپ می تواند در این مقاله قرار بگیرد، کارت گرافیک GTX 1650 می باشد. انتخاب بهترین کارت گرافیک از منظر و نوع مصرف هر مخاطبی می تواند کاملا از هم متفاوت باشد اما برای انتخاب و خرید بهترین کارت گرافیک لپ تاپ چند معیار کلی وجود دارد که می تواند شما را به کارت گرافیک ایده آل خود برساند.

کارت گرافیک GTX 1650 برای مصارف کاربری عادی گزینه ایده آلی است چرا که تعداد ریز معماری Turing و پردازنده 896 هسته ای با لیتوگرافی 12 نانومتری، نشان دهنده عملکرد مطلوب این کارت گرافیک است. پردازنده 4608 هسته ای استریم و بهره مند شدن از معماری RDNA 2.0 با لیتوگرافی 7 نانومتری و فرکانس بوست 2360 مگاهرتز، از دیگر مشخصه های بسیار مهم بهترین کارت گرافیک لپ تاپ AMD می باشد که می تواند از نظر عملکرد بهترین انتخاب و از نظر نیز خرید و انتخاب هوشمندانه ای باشد. کارت گرافیک RX 5700M از مدل های تولید شده سری 5000 شرکت AMD است که از معماری RDNA 2 با لیتوگرافی 7 نانومتر بهره برده است. RTX 2070 را می توان به عنوان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کارت گرافیک های انویدیا معرفی کرد که تا به امروز تولید شده است. لپ تاپ از جمله دیوایس های بسیار محبوب و پرکاربرد در میان عموم کاربران است که برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم برای انتخاب بهترین کارت گرافیک لپ تاپ، حافظه ویدیویی یا همان ویدیو رم است.

قیمت کارت گرافیک بسته به مدل ها، اختلاف قیمت قابل ملاحظه ای را در مقایسه با یک دیگر دارند و شما مخاطبان می توانید با استفاده از فیلتر نوع کاربری، در میان مدل هایی که به سطح انتظارات شما نزدیک هستند، دست به انتخاب بزنید و گزینه هایی که از نوع کاربری شما فاصله دارند را با استفاده از آن حذف نمایید. مدل RX 5700M یکی دیگر از بهترین کارت گرافیک ها برای لپتاپ است که از عملکرد قدرتمند و قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است. در این مقاله با بهترین کارت گرافیک لپ تاپ و معیارهای انتخاب بهترین کارت گرافیک آشنا خواهیم شد. این کارت گرافیک AMD از مشخصه های بسیار برجسته ای برخوردار است اما یکی از ویژگی هایی که بسیار چشمگیر است، استفاده از حافظه داخلی 16 گیگابایت می باشد که در اجرای پیچیده ترین رندرگیری ها و بازی های گرافیکی نیز با مشکل روبرو نخواهد شد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر