اینتل نمی تواند پردازنده های گرافیکی دسکتاپ Arc Limited Edition را به موقع راه اندازی کند

اینتل امیدوار است که Arc Limited Edition GPU را در تابستان 2022 عرضه کند، منبع: اینتل

اینتل یک رویداد نوآوری دارد که در 27 سپتامبر برگزار می شود و گفته می شود که این شرکت از پردازنده های دسکتاپ نسل سیزدهم هسته “Raptor Lake-S” رونمایی خواهد کرد. زمان مناسبی برای راه اندازی پردازنده های گرافیکی Arc A7 نیز خواهد بود. حداقل به این ترتیب، اینتل به وعده قبلی خود مبنی بر راه اندازی “GPU های رومیزی در سه ماهه سوم” عمل خواهد کرد، GPU هایی که همه منتظر آن بودند.





منبع

این شرکت هدف خود را برای عرضه پردازنده‌های گرافیکی نسخه محدود در تابستان امسال تعیین کرده است، اما تابستان به پایان رسیده است و هیچ کارت گرافیکی وجود ندارد.

خبر خوب این است که نه ان‌ویدیا و نه AMD علاقه خاصی به بازار پردازنده‌های گرافیکی میان رده ندارند، بنابراین در حال حاضر پردازنده‌های گرافیکی A770/A750 مورد هدف قرار گرفته‌اند. بنابراین هنوز فرصتی برای اینتل وجود دارد که بازار را با پردازنده های گرافیکی مقرون به صرفه پر کند.

اما Arc A380 نه سطح بالایی دارد و نه هنوز در همه جا موجود است. شرکت هایی مانند ASRock به تازگی عرضه این مدل را در اروپا آغاز کرده اند. سری A3 چیزی نیست که گیمرها می خواهند. اینتل گرافیک های میان رده A5 و A7 خود را که اواخر تابستان امسال عرضه می شود را به نمایش گذاشته است، اما این شرکت نتوانسته به این وعده عمل کند.

یک کمپین بازاریابی بسیار طولانی Arc با تقریباً تمام جزئیات کشف شده، ابتدایی ترین مورد را ارائه نکرده است، یعنی چه زمانی پردازنده های گرافیکی Arc واقعاً برای رایانه های شخصی رومیزی راه اندازی می شوند. می‌توان استدلال کرد که پردازنده‌های گرافیکی Arc برای دسکتاپ راه‌اندازی شدند و این درست است، مگر در قالب کارت گرافیک پایین‌رده A3.

پردازنده های گرافیکی دسکتاپ Intel Arc A7 در هیچ کجا یافت نمی شوند

بدتر از همه، اینتل تاریخ راه اندازی پردازنده های گرافیکی جدید را فاش نکرده است. در واقع، ما حتی نمی دانیم که آنها چقدر هزینه دارند. همچنین مشکل رقابت وجود دارد که منتظر اینتل نیستند، بلکه پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی خود را به جلو می‌برند. NVIDIA به تازگی سری Ada Lovelace GeForce RTX 40 را معرفی کرده است که اکنون برای عرضه در 12 اکتبر (RTX 4090) در نظر گرفته شده است، در حالی که AMD اکنون به طور رسمی برنامه‌ریزی کرده است تا پردازنده‌های گرافیکی RDNA3 را در تاریخ 3 نوامبر معرفی کند.

تابستان رسما به پایان رسیده است و هیچ پردازنده گرافیکی Arc Limited Edition وجود ندارد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر