اینتل نسل چهارم Xeon Scalable، Max Series CPU ها و GPU ها را معرفی می کند

اینتل که در کنار مشتریان و شرکای خود با نسل چهارم Xeon کار می کند، راه حل ها و سیستم های متمایز را در مقیاس برای مقابله با بزرگترین چالش های محاسباتی خود ارائه می دهد. رویکرد منحصربه‌فرد اینتل برای ارائه نرم‌افزارهای بهینه‌سازی‌شده، شتاب‌دهی هدفمند و بسیار بهینه‌سازی شده برای بارهای کاری خاص، این شرکت را قادر می‌سازد تا عملکرد مناسب را با قدرت مناسب برای هزینه کلی مالکیت بهینه ارائه دهد.

ساندرا ریورا، معاون اجرایی اینتل و مدیر کل مرکز داده و گروه هوش مصنوعی گفت.

عملکرد پیشرو و مزایای پایداری با بیشترین شتاب داخلی

سانتا کلارا، کالیفرنیا، 10 ژانویه 2023 – اینتل امروز یکی از مهم ترین محصولات خود را در تاریخ شرکت با رونمایی از نسل چهارم پردازنده های مقیاس پذیر Intel® Xeon® (با نام رمز Sapphire Rapids)، Intel® Xeon®، رقم زد. CPU Max Series (با نام رمز Sapphire Rapids HBM) و Intel® Data Center GPU Max Series (با کد Ponte Vecchio) که جهشی در عملکرد مرکز داده، کارایی، امنیت و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، ابر را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. ، شبکه و لبه و قدرتمندترین ابررایانه های جهان.

اینتل پذیرش گسترده صنعت را در تمام CSP ها، OEM ها، ODM ها و ISV ها برجسته می کند و عملکرد افزایش یافته در هوش مصنوعی، شبکه و محاسبات با کارایی بالا را به نمایش می گذارد.

پردازنده‌های نسل چهارم Xeon با تکیه بر دهه‌ها مرکز داده، شبکه و نوآوری و رهبری هوشمند لبه، عملکرد پیشرو را با داخلی‌ترین شتاب‌دهنده‌های داخلی هر CPU در جهان ارائه می‌کنند تا با مهم‌ترین چالش‌های محاسباتی مشتریان در سراسر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و شبکه مقابله کنند. ، امنیت، ذخیره سازی و HPC.

«راه‌اندازی پردازنده‌های نسل چهارم Xeon Scalable و خانواده محصولات سری Max، لحظه‌ای مهم در تقویت چرخش اینتل است، راه ما را برای رهبری در مرکز داده و افزایش ردپای ما در عرصه‌های جدید دوباره روشن می‌کند. نسل چهارم Xeon اینتل و خانواده محصولات سری Max آنچه را که مشتریان واقعاً می‌خواهند ارائه می‌کنند – عملکرد رهبری و قابلیت اطمینان در یک محیط امن برای نیازهای دنیای واقعی آن‌ها – زمان بیشتری را برای ارزش‌گذاری و تقویت سرعت نوآوری‌شان به ارمغان می‌آورند.

دارای ویژگی های غنی و امن ترین پلتفرم Xeon تاکنون

در نهایت، معماری ماژولار نسل چهارم Xeon به اینتل این امکان را می‌دهد که طیف گسترده‌ای از پردازنده‌ها را در حدود 50 SKU هدفمند برای موارد استفاده مشتری یا برنامه‌های کاربردی، از SKUهای معمولی عمومی گرفته تا SKUهای هدفمند برای ابر، پایگاه داده و تجزیه و تحلیل، شبکه، ارائه دهد. ذخیره سازی و موارد استفاده لبه تک سوکت. خانواده پردازنده‌های Xeon نسل چهارم به‌صورت درخواستی قابل استفاده هستند و از نظر تعداد هسته، فرکانس، ترکیب شتاب‌دهنده‌ها، پاکت انرژی و توان عملیاتی حافظه، برای موارد استفاده هدف و فاکتورهای شکلی که نیازهای دنیای واقعی مشتریان را برآورده می‌کنند، متفاوت است.


امروزه بیش از 100 میلیون Xeon در بازار نصب شده است – از سرورهای اولیه که خدمات فناوری اطلاعات را اجرا می‌کنند، از جمله مدل‌های تجاری جدید به عنوان سرویس، تجهیزات شبکه‌ای که ترافیک اینترنت را مدیریت می‌کنند، تا محاسبات ایستگاه پایه بی‌سیم در لبه، تا ابر. خدمات.

نشان‌دهنده بزرگ‌ترین تحول پلت‌فرم اینتل است، نه تنها نسل چهارم Xeon یک شتاب شگفت‌انگیز است، بلکه یک دستاورد در تولید است، با ترکیب حداکثر چهار کاشی ساخته شده از اینتل در یک بسته، که با استفاده از اینتل EMIB (مولتی تعبیه‌شده) به هم متصل شده‌اند. فناوری بسته‌بندی و ارائه ویژگی‌های جدید از جمله افزایش پهنای باند حافظه با DDR5، افزایش پهنای باند ورودی/خروجی با اتصال PCIe5.0 و Compute Express Link (CXL) 1.1.

در مقایسه با نسل‌های قبلی، مشتریان نسل چهارم Xeon اینتل می‌توانند انتظار بهبود بازدهی متوسط ​​۲.۹×۱ در هر وات را برای بارهای کاری هدفمند در هنگام استفاده از شتاب‌دهنده‌های داخلی داشته باشند، تا ۷۰ وات ۲ صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ازای هر CPU در حالت توان بهینه‌سازی شده با حداقل تلفات عملکردی داشته باشند. و TCO3 52 تا 66 درصد کمتر است.

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

اساس همه چیز امنیت است. با نسل چهارم Xeon، اینتل جامع‌ترین مجموعه محاسباتی محرمانه را از هر ارائه‌دهنده سیلیکون مرکز داده در صنعت ارائه می‌کند که امنیت داده‌ها، انطباق با مقررات و حاکمیت داده‌ها را افزایش می‌دهد. اینتل تنها ارائه‌دهنده سیلیکونی است که با Intel® Software Guard Extensions (Intel® SGX)، که کوچک‌ترین سطح حمله امروزی را برای محاسبات محرمانه در محیط‌های خصوصی، عمومی و محیط‌های ابر به لبه ارائه می‌کند، انزوا برنامه را برای محاسبات مرکز داده ارائه می‌دهد. علاوه بر این، فناوری جدید جداسازی ماشین مجازی (VM) اینتل، Intel® Trust Domain Extensions (Intel® TDX)، برای انتقال برنامه‌های موجود به یک محیط محرمانه ایده‌آل است و با Microsoft Azure، Alibaba Cloud، Google Cloud و IBM Cloud آغاز به کار خواهد کرد.


اینتل پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Xeon، پردازنده‌های سری Max را معرفی کرد

نکات برجسته اخبار
پذیرش گسترده مشتری و شریک از AWS، Cisco، Cloudera، CoreWeave، Dell Technologies، Dropbox، Ericsson، Fujitsu، Google Cloud، Hewlett Packard Enterprise، IBM Cloud، Inspur Information، IONOS، Lenovo، Los Alamos National Laboratory، Microsoft NDIAzure، Oracle Cloud، OVHcloud، phoenixNAP، RedHat، SAP، SuperMicro، Telefonica و VMware و غیره.

  • خانواده‌های نسل چهارم Xeon Scalable و Intel Max Series با دارا بودن بیشترین شتاب‌دهنده‌های داخلی در بین هر CPU در دنیا برای بارهای کاری کلیدی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، شبکه، امنیت، ذخیره‌سازی و محاسبات با کارایی بالا (HPC)، عملکرد رهبری را در یک رویکرد اول حجم کاری هدفمند.
  • پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel Xeon پایدارترین پردازنده‌های مرکز داده اینتل هستند که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای بهینه‌سازی قدرت و عملکرد، استفاده بهینه از منابع CPU برای کمک به دستیابی به اهداف پایداری مشتریان ارائه می‌کنند.
  • در مقایسه با نسل های قبلی، مشتریان نسل چهارم Xeon می توانند انتظار 2.9x را داشته باشند1 متوسط ​​عملکرد در هر وات بهبود بازده برای بارهای کاری هدفمند هنگام استفاده از شتاب دهنده های داخلی، تا 70 وات2 صرفه جویی در مصرف انرژی به ازای هر CPU در حالت توان بهینه شده با حداقل افت عملکرد برای بارهای کاری انتخاب شده و 52 تا 66 درصد کمتر هزینه کل مالکیت (TCO)3.

برخلاف دیگر پردازنده‌های مرکز داده موجود در بازار و در حال حاضر در دست مشتریان، خانواده Xeon نسل چهارم تا حد زیادی بر روی استراتژی و رویکرد هدفمند اینتل توسعه می‌دهند.

علاوه بر این، پردازنده‌های نسل چهارم Xeon به عنوان پایدارترین پردازنده‌های مرکز داده اینتل، طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای مدیریت قدرت و عملکرد به مشتریان ارائه می‌دهند و استفاده بهینه از منابع CPU را برای کمک به دستیابی به اهداف پایداری آن‌ها انجام می‌دهند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر