اینتل می‌خواهد میلیون‌ها پردازنده Meteor Lake را در سال آینده روانه بازار کند

در طول سال آینده، اینتل قصد دارد میلیون‌ها واحد از Meteor Lake را با موتور اختصاصی هوش مصنوعی خود ارسال کند.

آنچه ما می دانیم این است که اعلامیه اینتل بخشی از افشای مایکروسافت در مورد بهبود شتاب WinML/DirectML در ویندوز 11 بود. واحد VPU اینتل احتمالاً از این ویژگی های جدید که به صورت بومی در سیستم عامل پیاده سازی خواهد شد، بهره خواهد برد.

منبع: اینتل، سیستم های Puget





منبع

پردازنده جدید Core Ultra 7 1003H شناسایی شد

پردازنده Intel Meteor Lake-P منبع: Intel

پردازنده Intel Meteor Lake-P منبع: Intel

صحبت از Meteor Lake شد، یک نشت جدید وجود دارد که دارای پردازنده موبایل MTL-P (Meteor Lake-P) است. این CPU با نام غیرمعمول با بنچمارک PugetBench آزمایش شده است.

به روز رسانی نسل بعدی برای پردازنده های مشتری اکنون برای راه اندازی آماده می شود. اینتل تایید نمی کند که سری جدید Core با اسم رمز “Meteor Lake” دقیقاً چه زمانی عرضه می شود، اما انتظار می رود که امسال آنها را ببینیم. در یک پست وبلاگ جدید، اینتل از VPU عصبی داخلی Meteor Lake (واحد پردازش چند منظوره)، که بخشی از سیستم روی تراشه چیپ است، تمجید کرده است. همانطور که می دانیم، Meteor Lake از یک رویکرد از هم پاشیده برای طراحی CPU استفاده می کند، که به شرکت اجازه می دهد تا بلوک های ساختمانی مختلف، از جمله واحدهای پردازش یا گرافیک را با هم ترکیب کند.

اینتل برنامه های خود را برای Meteor Lake اعلام کرد.

اینتل ادعا می کند که واحد VPU Meteor Lake یک موتور اختصاصی هوش مصنوعی است که می تواند مدل های هوش مصنوعی را به طور موثر اجرا کند. اینتل همراه با قدرت شتاب هوش مصنوعی CPU و GPU، در تبلیغ قابلیت‌های هوش مصنوعی CPU Meteor Lake خود نقش بزرگی را ایفا می‌کند. به غیر از ذکر «تحول شتابان هوش مصنوعی در مقیاس»، این شرکت توضیح نمی‌دهد که مصرف‌کنندگان دقیقاً چه ویژگی‌هایی را در استفاده در دنیای واقعی می‌توانند انتظار داشته باشند. اینکه آیا این پردازنده الگوریتم‌های چت پیشرفته، آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی یا ارتقاء مقیاس ویدیو را سرعت می‌بخشد، چیزی است که هنوز نمی‌دانیم.

اینتل قصد دارد میلیون‌ها عدد از این پردازنده‌ها را در سال آینده برای مصرف‌کنندگان ارسال کند. امیدواریم که این شرکت در اجرای این وعده با هیچ مانعی روبرو نشود.

این شرکت تأیید کرد که نام SKU را برای CPUهای مشتری نسل بعدی تغییر خواهد داد، بنابراین Ultra 7 1003H یکی از این CPUهای جدید است، نه از نظر فنی، دیگر هسته چهاردهم. این سی پی یو موبایل با 16 گیگابایت حافظه DDR5-5600 جفت شد که باید یک حافظه استاندارد برای این سری باشد. علاوه بر این، می‌توانیم ببینیم که کارت ویدیو را به‌عنوان Arc Graphics فهرست می‌کند، که یادآور این است که Meteor Lake از معماری Xe-LPG، نسخه کم مصرف و یکپارچه Alchemist استفاده می‌کند.

میلیون‌ها پردازنده Meteor Lake برای ارسال در سال آینده

– اینتل

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر