اینتل فرآیند پایان عمر پردازنده های هسته یازدهم راکت لیک را آغاز می کند

پردازنده اصلی Core i9-11900K در 2 سال پیش عرضه شد و آخرین پردازنده 14 نانومتری دسکتاپ بود که قبل از اینکه شرکت به یک پلتفرم جدید تبدیل شود، راه اندازی شد. این پردازنده 8 هسته و 16 رشته و فرکانس بوست 5.3 گیگاهرتز داشت. همچنین این اولین CPU بود که تقویت سرعت حرارتی را ارائه کرد.

اینتل اکنون فرآیند توقف محصول را برای سری یازدهمین نسل Core خود آغاز کرده است.

روند توقف در 6 فوریه آغاز شده است، اما این بدان معنا نیست که اینتل هنوز به عمر سری یازدهم نسل خود پایان داده است. این فرآیند ماه ها طول می کشد، در این مورد یک سال قبل از تحویل نهایی CPU های مذکور (23 فوریه 2024):

سری یازدهمین نسل هسته “Rocket Lake-S” اکنون در مسیر نهایی خود قرار دارند. اینتل در اوایل این هفته “اعلان تغییر محصول” را منتشر کرد و در مورد تغییرات آتی اطلاع رسانی کرد. این روی انواع CPU های دسکتاپ و ایستگاه های کاری بر اساس این معماری تاثیر می گذارد.

منبع: اینتل QDMS (PDF) از طريق سخت افزار تام





منبع

Intel Rocket Lake-S سال آینده EOL را عرضه می کند

همراه با نسل یازدهم Core-S، اینتل فرآیند EOL را برای سری Xeon Workstation خود بر اساس همان معماری آغاز می کند. علاوه بر این، چیپست های سری 400 و 500 اینتل نیز به این لیست می پیوندند. این بدان معنی است که پیشنهاد دسکتاپ اینتل در سال آینده فقط بر اساس سری LGA1700 و هر آنچه که بعد از آن ارائه می شود، خواهد بود.

اینتل 11th Gene سری Core در حال EOL، منبع: اینتل

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر