اینتل سری کم مصرف نسل یازدهم “Tiger Lake” را متوقف می کند

شایان ذکر است که اینتل در حال حاضر فرآیند EOL را برای پردازنده‌های هسته‌ای یازدهمین نسل خود «Rocket Lake» برای رایانه‌های رومیزی و همچنین سری بازی‌های سطح بالای Tiger Lake-H در ماه آوریل آغاز کرده است.

همانطور که توسط سخت افزار تام، این CPU ها هنوز توسط برخی محصولات در Mini-PC یا مادربردهای دارای CPU تعبیه شده استفاده می شوند. با این حال، هیچ یک از این محصولات دارای CPU جدید Tiger Lake نبودند و شکی نیست که ما شاهد هیچ SKU جدیدی بر اساس این معماری نخواهیم بود.

این شرکت از پردازنده های Tiger Lake خود استفاده کرد.

منبع: اینتل





منبع

به عنوان یادآوری، Tiger Lake یکی از محصولات 10 نانومتری SuperFin بود و برای لپ‌تاپ‌های کم مصرف و گیمینگ طراحی شده بود. مشکل امروز EOL بر انواع کم مصرف یا به اصطلاح سری U و همچنین برخی از تراشه‌های Tiger Lake-H35 با حداکثر چهار هسته تأثیر خواهد گذاشت. برای اضافه کردن به این، اینتل همچنین چیپست های خود را برای این پردازنده ها یعنی RM590E، HM570E و QM580E متوقف می کند.

اینتل برنامه توقف CPU های Tiger Lake خود را آغاز کرده است

این آغاز پایان سری یازدهمین نسل Core است. اینتل تصمیم گرفته است که روند توقف تراشه های Tiger Lake خود را از 5 ژوئن آغاز کند و حدود یک سال طول می کشد تا این پردازنده ها به طور کامل از بازار ناپدید شوند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر