اینتل داستان پردازشگر گرافیکی ARC را منتشر کرد و قول عرضه جهانی را در اواخر امسال داد

برای اولین سرمایه گذاری Arc در دنیای گرافیک های بازی با کارایی بالا، رایان و تیمش می خواستند “یک بیانیه جدی بیان کنند.” کارت‌های A750 و A770 Limited Edition دقیقاً این کار را انجام می‌دهند. “[These cards] مشکی مات شیک با یک صفحه پشتی تمام قد لوازم آرایشی هستند و حتی جزئیات جزئی مانند براکت ورودی/خروجی مشکی مات هستند تا ظاهری منسجم داشته باشند. A770 با عملکرد بالاتر دارای لهجه‌های کرومی در بیرون و بالا برای فلاش اضافی است. وقتی کارت‌ها روشن می‌شوند، لبه‌ها و کانال‌های فن، LED‌های RGB آدرس‌پذیر را پخش می‌کنند تا جلوه نوری صاف و باکیفیت داشته باشند.»

متأسفانه مقاله در وب سایت اینتل هیچ اطلاعات واقعی جدیدی ارائه نمی دهد. این بدان معنی است که کسانی که به دنبال مشخصات کارت، قیمت یا تاریخ عرضه هستند ناامید خواهند شد. آنچه منتشر شد رندر جدیدی از پردازنده گرافیکی Arc A770 است.

منبع: اینتل





منبع

همچنین تعهدی وجود دارد که راه اندازی پردازنده های گرافیکی Arc چگونه به نظر می رسد. با توجه به Ryan Shrout اینتل، گیمرها باید در اواخر امسال منتظر پردازنده‌های گرافیکی Arc باشند و این پردازنده‌ها در سراسر جهان از طریق خرده‌فروشان و سازندگان رایانه شخصی در دسترس خواهند بود. اینتل همچنین پردازنده‌های گرافیکی Arc را از طریق فروشگاه خود به فروش خواهد رساند. تاریخ زمانی که همه اینها در شرف وقوع است اینجا نیست.

اگر اینتل واقعاً قصد دارد یک بیانیه جدی ارائه دهد، ابتدا باید سخت افزار را منتشر کند. حتی بهتر است این راه‌اندازی قبل از معرفی معماری GPU نسل بعدی رقبا باشد. اما سخت افزار جدید تنها چیزی نیست که گم شده است. اینتل قول داده است که فناوری ارتقاء مقیاس XeSS خود را در اوایل تابستان راه اندازی کند. با وجود اینکه ماه اوت است، هنوز اطلاعاتی در مورد این فناوری وجود ندارد.

این شرکت همچنین تفاوت های کارت های Arc A770 و Arc A750 Limited Edition را توضیح داد. گفته می شود A770 که پردازنده گرافیکی کامل ACM-G10 را با 32 هسته Xe دارد، دارای لهجه های کرومی است:

Intel Arc Truck، منبع: Intel

Intel Arc A770 Limited Edition منبع: Intel

پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل برای عرضه اواخر امسال برنامه‌ریزی شده‌اند، همانطور که رایان توضیح داد، «بسیاری از به‌روزرسانی‌های درایور Game On، با پشتیبانی روز عرضه از بزرگترین عناوین، و بهبودهای مداوم برای بازی‌های قدیمی‌تر نیز». برای اطلاعات بیشتر در مورد گرافیک Intel Arc، به arc.intel.com، توییتر Ryan یا Intel Insiders Discord بروید. در صورت موجود بودن، کارت‌های Intel Arc را می‌توان از طریق خرده‌فروشان مختلف و سازندگان رایانه شخصی در سطح جهانی و همچنین مستقیماً از طریق فروشگاه اینتل خریداری کرد.

آیا این داستان دسکتاپ Arc است که توسط قانون مور مرده است ذکر شده است؟ خوب، گفتن دقیق آن سخت است، اما مقاله ارسال شده توسط اینتل در واقع داستانی در مورد پردازنده‌های گرافیکی Arc دسکتاپ است، اگرچه بیشتر آنچه قبلاً توسط اینتل منتشر شده یا تأیید شده است را تکرار می‌کند. نقشه راه فاش شده از MLID همچنین به Rocket Lake-S اشاره کرده است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد CPU Core نسل 13 اینتل وجود ندارد. اینجا.

اینتل اکنون پردازنده‌های گرافیکی Arc را به راه می‌اندازد. یک کامیون سفارشی مجهز به 30 سیستم NUC 12 Extreme که هر کدام با گرافیک پرچمدار Arc A770 بسته بندی شده است در مکان های مختلف در سراسر آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود. اگرچه اینتل دقیقاً کجا را تأیید نکرد.

اینتل مقاله ای در مورد پردازنده های گرافیکی Arc منتشر می کند

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر