اینتل استفاده از Arc GPU بازی را در مراکز داده ممنوع نخواهد کرد

ServeTheHome با اینتل تایید کرده است که پردازنده های گرافیکی Arc دسکتاپ آینده آنها می توانند در سرورها استفاده شوند.

در این رویداد، من همچنین یک جزئیات کلیدی را تأیید کردم. اینتل قرار نیست کارت های دسکتاپ خود را فقط به دسکتاپ محدود کند. برخلاف مجوز CUDA NVIDIA، این شرکت اعلام کرد که قصد ندارد استفاده از آنها را در سرورها ممنوع کند. این یک اعلامیه استقبال بود.

– ServeTheHome

با این حال، اگر هنوز افرادی هستند که ترجیح می‌دهند پردازنده‌های گرافیکی Arc A7 را برای سرورها بخرند، طبق گفته اینتل که مجوزی برای چنین استفاده‌ای اعطا می‌کند، مشکلی نیست. این بدان معناست که اینتل مدل مجوز نرم افزاری مشابهی خواهد داشت AMD، اما کاملاً متفاوت از NVIDIA.

پردازنده های گرافیکی بازی Intel Arc را می توان در مراکز داده استفاده کرد

جالب اینجاست که مجوز انویدیا همچنان به «پردازش بلاک چین» اجازه می‌دهد، که باید به معنای فناوری‌های پیشرفته باشد، اما در بیشتر موارد به معنای استخراج رمزنگاری است. در همین حال، به نظر می‌رسد که پردازنده‌های گرافیکی Arc را می‌توان برای هر چیزی … در هر چیزی استفاده کرد.

NVIDIA اجازه استفاده از GPUهای GeForce یا TITAN در مراکز داده را نمی دهد. NVIDIA به سادگی مجوز نرم افزاری (معروف به درایورها) را برای استقرار مرکز داده اعطا نمی کند. این باید برای متقاعد کردن کسب‌وکارهای جدی یا دولت‌ها برای استقرار سخت‌افزار مرکز داده کافی باشد. بدیهی است که این کار بازیکنان کوچکتر را متوقف نخواهد کرد.

منبع: ServeTheHome





منبع

سری پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده Arc A7 برای بازی برای عملیات در مقیاس بزرگ با چندین نمونه GPU در کنار یکدیگر طراحی نشده بودند. برای این کار، اینتل یک خط جداگانه از محصولات به نام سری Data Center GPU Flex دارد که اساساً کارت‌های مشابهی هستند با این تفاوت که اتصالات نمایشگر فیزیکی و فن ندارند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر