اینتل از سری ۱۲ هسته‌ای سوکت شده برای لبه اینترنت اشیا رونمایی کرد

چه خبر: اینتل در دسترس بودن پردازنده های نسل دوازدهم Intel® Core™ SoC خود را برای IoT Edge اعلام کرده است. این سیستم روی تراشه سوکت دار (SoC) که برای اولین بار در نوع خود بهینه سازی شده برای برنامه های اینترنت اشیا (IoT) بهینه سازی شده از محصولات لبه ای هدفمند، گرافیک یکپارچه و پردازش رسانه ای با کارایی بالا را برای بارهای کاری محاسباتی بصری ارائه می دهد. یک ردپای فشرده برای فعال کردن طرح‌های کوچک‌تر و خلاقانه‌تر، و یک قدرت طراحی حرارتی عملیاتی گسترده (TDP) که طراحی‌های بدون فن را امکان‌پذیر می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا به اهداف پایداری محصول دست یابند.

با تسریع روند دیجیتالی شدن فرآیندهای کسب و کار – که ناشی از تقاضای نیروی کار، محدودیت های زنجیره تامین و تغییر رفتار مصرف کننده است – میزان داده های ایجاد شده در لبه و نیاز به پردازش و تجزیه و تحلیل محلی آن همچنان افزایش می یابد. اینتل چالش‌هایی را که کسب‌وکارها در طیف گسترده‌ای از صنایع عمودی با آن مواجه هستند، درک می‌کند و متعهد است که به آنها کمک کند تا به ارائه موارد استفاده نوآورانه ادامه دهند.

پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core SoC برای IoT Edge از هوش مصنوعی با کارایی بالا برای استنتاج و بینایی ماشین پشتیبانی می‌کنند. تا 96 واحد اجرای گرافیک امکان موازی سازی بالایی را در بارهای کاری هوش مصنوعی فراهم می کند، در حالی که شتاب هوش مصنوعی داخلی روی CPU از Intel® Deep Learning Boost (Intel® DL Boost) عملکرد استنباط اضافی را ارائه می دهد. این پردازنده ها به طور کامل از Intel® Distribution OpenVINO پشتیبانی می کنند بهینه سازی جعبه ابزار و استنتاج معماری متقابل

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core SoC برای IoT Edge گرافیک، عملکرد هوش مصنوعی و انعطاف‌پذیری را برای بازارهای عمودی افزایش می‌دهند.


اولین پردازنده SoC Socketed برای نوآوری Edge

– جنی پانهورست، معاون اینتل و مدیر کل بخش محاسبات شبکه و لبه

درباره هسته دوازدهم اینتل پردازنده های SoC برای IoT Edge: ارائه تا 4 برابر سریع‌تر گرافیک¹ و تا 6.6 برابر سریع‌تر عملکرد استنتاج طبقه‌بندی تصویر GPU² در مقایسه با نسل دهم Intel® Core پردازنده‌های دسکتاپ با طراحی ۱۲ وات تا ۶۵ وات، پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core SoC برای IOT Edge شامل Intel® Thread Director است که به‌طور هوشمند سیستم عامل را هدایت می‌کند تا حجم کاری مناسب را به هسته مناسب اختصاص دهد. با حداکثر 14 هسته و 20 رشته، پردازنده‌های SoC تا 1.32 برابر عملکرد تک رشته‌ای سریع‌تر و تا 1.27 برابر عملکرد چند رشته‌ای سریع‌تر4 در مقایسه با پردازنده‌های دسکتاپ Intel® Core™ نسل دهم می‌رسند.

چرا مهم است: تحول دیجیتال در لبه نیازمند افزایش قدرت پردازش و عملکرد استنتاج هوش مصنوعی برای بارهای کاری هوش مصنوعی در آینده است. پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core SoC برای IoT Edge به این خواسته‌های عملکرد پاسخ می‌دهند و پیکربندی پیاده‌سازی و انعطاف‌پذیری کلی راه‌حل را گسترش می‌دهند تا سازندگان تجهیزات اصلی و سازندگان طرح اصلی را قادر می‌سازد تا به سرعت راه‌حل‌هایی را که متناسب با طیف گسترده‌ای از بازار عمودی و لبه‌های منحصربه‌فرد است، ادغام و ارسال کنند. موارد استفاده خاص علاوه بر این، پردازنده‌های SoC دارای قابلیت‌های مدیریتی از بالا به پایین هستند، از جمله گزینه‌های Intel vPro برای بهترین کنترل از راه دور در کلاس و قابلیت مدیریت ضروری برای مدیریت و سرویس‌دهی سیستم‌های مستقر در لبه اینترنت اشیا.

پردازنده های نسل دوازدهم اینتل Core برای IoT Edge مزایایی را در سراسر صنایع ارائه می دهند:

  • مشتریان خرده فروشی، بانکداری، مهمان نوازی و آموزش قادر خواهد بود کنترل از راه دور و قابلیت های مدیریت سیستم ها را در لبه گسترش دهد، ارزش را از نقطه فروش بدون اصطکاک هدایت کند و به سرعت به عرضه و تقاضای متغیر پاسخ دهد.
  • مشتریان تولید صنعتی می‌تواند از رایانه‌های شخصی صنعتی، سرورهای لبه، کنترل‌کننده‌های پیشرفته، سیستم‌های بینایی ماشین و پلت‌فرم‌های کنترل مجازی استفاده بهتری داشته باشد.
  • مشتریان مراقبت های بهداشتی قادر به ارائه تصویربرداری سونوگرافی پیشرفته، چرخ دستی های پزشکی، آندوسکوپی و دستگاه های بالینی در لبه خواهد بود.


با ترکیب CPU با بالاترین عملکرد گرافیکی یکپارچه، محاسبات بصری پیشرفته و هوش مصنوعی در یک پیکربندی پردازش فشرده، پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core SoC برای IoT Edge این امکان را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند تا فرصت‌های جدید را از فروشگاه‌های خرده‌فروشی سفارشی باز کنند. راه حل هایی برای تصویربرداری دقیق و تشخیص الگو برای بهبود تشخیص های مراقبت های بهداشتی، گفت: Panhorst.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر