اینتل از سرویس باز کردن قفل قابلیت پرداخت در صورت تقاضا برای CPU های مرکز داده رونمایی کرد.

این شرکت برنامه جدیدی را برای باز کردن قفل برخی از ویژگی‌های «Silicon Defined Software» معرفی می‌کند.

اینتل تأیید می کند که On Demand شامل فناوری های زیر می شود:

ارتقاء امنیت

  • برنامه های افزودنی محافظ نرم افزار Intel®

Intel On Demand، منبع: Intel

مجموعه ارتباطات و ذخیره سازی

  • فناوری دستیار سریع اینتل
  • اینتل ® Dynamic Load Balancer
  • شتاب دهنده جریان داده Intel® (در صورت وجود)
با پنهان کردن برخی از ویژگی‌ها در پشت یک «paywall»، اینتل می‌تواند SKUهای کمتری را ارائه دهد، در حالی که اگر ویژگی‌ها ناگهان در دسترس قرار گیرند، مشتریان نیازی به تعویض پردازنده‌ها نخواهند داشت. این همان چیزی است که اینتل به‌عنوان «مدل مصرف» توصیف می‌کند، که در آن مشتریان می‌توانند زیرساخت‌های خود را با خدمات لازم در صورت نیاز هماهنگ کنند.

برنامه جدید در حال حاضر مراکز داده را هدف قرار داده است، خوشبختانه هیچ برنامه رسمی برای گنجاندن سخت افزار مصرف کننده وجود ندارد. با این حال، اینتل قبلاً ایده باز کردن قفل سخت افزار مصرف کننده را با هزینه مشخصی آزمایش کرده بود. برنامه ای که Intel Upgrade Service نامیده می شود، امکان باز کردن حافظه کش بزرگتر یا پشتیبانی از ابر رشته ای را در برخی از CPUهای رده پایین فراهم می کند. متأسفانه برای اینتل، با چیزی جز انتقاد مواجه نشده است، اما برای بازار مرکز داده این امر ممکن است واقعاً کارساز باشد.

اینتل هنوز جزئیات کامل این برنامه را تایید نکرده است، از جمله قیمت هر یک از ویژگی ها و اینکه کدام SKU به طور خاص قابل باز شدن است. این جزئیات ممکن است پس از انتشار نسل چهارم Xeon Scalable Sapphire Rapids که اکنون برای 10 ژانویه برنامه ریزی شده است، در دسترس قرار گیرد.

مشتریان سرور اینتل در انتخاب SKU مناسب برای سیستم های خود انعطاف بیشتری خواهند داشت. این شرکت به تازگی برنامه On Demand خود را اعلام کرده است که امکان باز کردن برخی ویژگی‌ها را در CPUهای سرور مدرن پس از خرید امکان پذیر می‌سازد.

اینتل بر حسب تقاضا برای CPUهای سرور Sapphire Rapids

Intel On Demand، منبع: Intel

منبع: اینتل از طریق سخت افزار تام





منبع

مجموعه تجزیه و تحلیل

  • شتاب دهنده اینتل در حافظه آنالیز
  • شتاب دهنده جریان داده Intel® (در صورت وجود)

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر