ایسوس از پشتیبانی مادربرد ROG X670E از حافظه 192 گیگابایتی DDR5 خبر می دهد

همانطور که می دانیم، برخی از سری مادربردهای 600 و 700 اینتل در حال حاضر از حافظه غیر باینری پشتیبانی می کنند. این نوع حافظه شامل ظرفیت های غیر استاندارد مانند 24، 48 یا 96 گیگابایت می باشد. جالب اینجاست که در انجمن‌های ROG می‌توان اسکرین‌شاتی از راجا که برای ASUS Tech Marketing کار می‌کند، پیدا کرد، که به وضوح نشان می‌دهد که پشتیبانی از حافظه غیر باینری به پلتفرم X670E نیز می‌رسد.

اسکرین شات تایید می کند که ASUS ROG STRIX X670-E از چهار حافظه 48 گیگابایتی در چهار اسلات پشتیبانی می کند، این یک حافظه غیر باینری با ظرفیت بالاتر از 32 گیگابایت اما کمتر از 64 گیگابایت است. این سیستم به چهار ماژول حافظه 48 گیگابایتی مجهز بود که هر کدام با فرکانس 2600 مگاهرتز (5200 MT/s) بودند. آنها در مجموع 192 گیگابایت ظرفیت ارائه می دهند که با اطلاعات نمایش داده شده توسط سیستم عامل تأیید می شود. این همچنین تأیید می کند که این سیستم با موفقیت در ویندوز بوت می شود.

ASUS ROG STRIX X670-E با 192 گیگابایت حافظه منبع: ایسوس

قبلاً گزارش شده بود که مادربردهای AMD نمی توانند با چنین حافظه ای که روی سیستم نصب شده است به طور کامل بوت شوند. بعداً شایعاتی مبنی بر اینکه AMD در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی AGESA (سیستم‌افزار) است که از این نوع حافظه پشتیبانی می‌کند، منتشر شد. به نظر می رسد که واقعاً چنین است.

منبع: انجمن های ASUS ROG





منبع

همانطور که انتظار می رفت، تایید شده است که AMD و ASUS روی پشتیبانی از حافظه غیر باینری در پلتفرم سری 600 کار می کنند.

مادربردهای ایسوس به زودی تا 192 گیگابایت حافظه DDR5 را پشتیبانی خواهند کرد

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر