اپل M2 Ultra SoC را با 24 CPU و 76 هسته GPU، 192 گیگابایت حافظه معرفی کرد.

فناوری UltraFusion پیشرو در صنعت

با CPU و GPU سریعتر، به علاوه پشتیبانی از حافظه یکپارچه تر، M2 Ultra عملکرد Mac را بیشتر از همیشه می برد.

با کمک M2 Ultra به Mac Pro جدید، انتقال مک به سیلیکون اپل اکنون کامل شده است و تجربه لپ تاپ و دسکتاپ را متحول کرده است. با تداوم نوآوری در سیلیکون اپل، این آغاز عصر جدیدی برای مک است.



M2 Ultra از دو قالب M2 Max که از طریق UltraFusion، فناوری بسته‌بندی سفارشی پیشرو در صنعت اپل، متصل شده‌اند، ساخته شده است. UltraFusion از یک interposer سیلیکونی استفاده می کند که قالب ها را با بیش از 10000 سیگنال به هم متصل می کند و بیش از 2.5 ترابایت بر ثانیه پهنای باند میان پردازنده با تأخیر کم را ارائه می دهد.
معماری UltraFusion M2 Ultra را قادر می سازد تا به عنوان یک تراشه واحد در نرم افزار ظاهر شود. این بدان معناست که برای استفاده از عملکرد فوق العاده M2 Ultra نیازی به بازنویسی کد نیست و UltraFusion را متفاوت از هر چیز دیگری در صنعت می کند.

برای محیط زیست بهتر است
عملکرد کم مصرف M2 Ultra امکانات جدیدی را حتی برای کاربران حرفه‌ای حرفه‌ای بدون قربانی کردن مسئولیت‌های محیطی باز می‌کند. امروزه، اپل برای عملیات شرکت‌های جهانی نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، قصد دارد تأثیر آب و هوای خالص را در کل تجارت، که شامل زنجیره‌های تأمین تولید و تمام چرخه‌های عمر محصول می‌شود، داشته باشد. این همچنین به این معنی است که هر تراشه ای که اپل از طراحی گرفته تا ساخت تولید می کند، 100 درصد کربن خنثی خواهد بود.

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

فناوری‌های سفارشی پیشرفته، یادگیری ماشینی، ویدیو و موارد دیگر را افزایش می‌دهند

  • M2 Ultra جدیدترین فناوری های سفارشی اپل را دقیقاً روی تراشه ادغام می کند و کارایی و کارایی را به حداکثر می رساند:
  • M2 Ultra دارای موتور عصبی 32 هسته ای است که 31.6 تریلیون عملیات در ثانیه را ارائه می دهد که 40 درصد عملکرد سریع تر از M1 Ultra دارد.
  • موتور رسانه ای قدرتمند دو برابر قابلیت M2 Max دارد و پردازش ویدیو را تسریع می بخشد. دارای H.264 اختصاصی و مجهز به سخت افزار،
  • HEVC و ProRes کدگذاری و رمزگشایی می‌کنند و به M2 Ultra اجازه می‌دهد تا 22 جریان ویدیوی 8K ProRes 422 را پخش کند – بسیار بیشتر از هر تراشه رایانه شخصی.
  • موتور نمایشگر تا شش Pro Display XDR را پشتیبانی می کند که بیش از 100 میلیون پیکسل را هدایت می کند.
    آخرین Secure Enclave، همراه با راه‌اندازی ایمن سخت‌افزاری و فن‌آوری‌های ضد بهره‌برداری زمان اجرا، بهترین امنیت را در کلاس خود ارائه می‌کند.

معماری حافظه یکپارچه تغییر بازی
معماری حافظه یکپارچه اپل، مشخصه سیلیکون اپل، پهنای باند باورنکردنی، تأخیر کم و راندمان انرژی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. M2 Ultra دارای 800 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه سیستم است که بسیار بیشتر از هر چیزی که در رایانه شخصی یافت می شود. و می توان آن را با 192 گیگابایت حافظه یکپارچه پیکربندی کرد، که گردش کار را در رایانه شخصی امکان پذیر نمی کند. برای مثال، M2 Ultra می‌تواند بارهای کاری عظیم یادگیری ماشینی را در یک سیستم آموزش دهد که قدرتمندترین GPU گسسته حتی قادر به پردازش آن نیست.

CUPERTINO، کالیفرنیا اپل امروز M2 Ultra را معرفی کرد، یک سیستم جدید بر روی یک تراشه (SoC) که عملکرد فوق العاده ای را برای Mac ارائه می دهد و خانواده M2 را تکمیل می کند. M2 Ultra بزرگترین و تواناترین تراشه ای است که اپل تا به حال ساخته است و مک استودیو جدید و مک پرو را به قدرتمندترین رایانه های رومیزی مک تبدیل می کند. M2 Ultra با استفاده از فرآیند 5 نانومتری نسل دوم ساخته شده است و از فناوری پیشگامانه UltraFusion اپل برای اتصال دای دو تراشه M2 Max استفاده می کند و عملکرد را دو برابر می کند. M2 Ultra از 134 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است که 20 میلیارد بیشتر از M1 Ultra است. معماری حافظه یکپارچه آن تا 192 گیگابایت ظرفیت حافظه را پشتیبانی می کند که 50 درصد بیشتر از M1 Ultra است و 800 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه دارد که دو برابر M2 Max است. M2 Ultra دارای یک CPU قدرتمندتر است که 20 درصد سریعتر از M1 Ultra، یک GPU بزرگتر تا 30 درصد سریعتر و یک موتور عصبی تا 40 درصد سریعتر است.1 همچنین دارای یک موتور رسانه با دو برابر قابلیت M2 Max است. برای شتاب شگفت انگیز ProRes. با تمام این پیشرفت‌ها، M2 Ultra عملکرد مک را بار دیگر به سطح جدیدی می‌برد.

انتقال مک به Apple Silicon اکنون کامل شده است


اپل M2 Ultra را معرفی کرد

GPU را می توان با 60 یا 76 هسته نسل بعدی پیکربندی کرد. این تا 12 هسته بیشتر و 30 درصد بهبود در مقایسه با پردازنده گرافیکی فوق العاده قدرتمند M1 Ultra است. رندر افکت های سه بعدی با استفاده از Octane در مک استودیو با M2 Ultra تا 3 برابر سریعتر از Mac Studio با M1 Ultra.2 است.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل می‌گوید: «M2 Ultra عملکرد و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را برای سخت‌ترین جریان‌های کاری کاربران حرفه‌ای ما ارائه می‌کند و در عین حال بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت اپل را حفظ می‌کند. M2 Ultra با افزایش عملکرد در CPU، GPU و Neural Engine، همراه با پهنای باند حافظه عظیم در یک SoC، قدرتمندترین تراشه جهان است که تا به حال برای رایانه شخصی ساخته شده است.

عملکرد بی نظیر و راندمان قدرت
پردازنده 24 هسته ای M2 Ultra از 16 هسته نسل بعدی با کارایی بالا و هشت هسته نسل بعدی با کارایی بالا تشکیل شده است که عملکردی تا 20 درصد سریعتر از M1 Ultra ارائه می دهد. با Mac Studio مجهز به M2 Ultra، رنگ‌بازانی که از DaVinci Resolve استفاده می‌کنند تا 50 درصد سریع‌تر پردازش ویدیو را در مقایسه با Mac Studio با M1 Ultra.2 تجربه خواهند کرد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر