انویدیا کارت ایستگاه کاری Ada RTX 6000 را با 48 گیگابایت حافظه GDDR6 ECC معرفی کرد.

با GPU جدید NVIDIA RTX 6000 Ada Generation که رندر، گرافیک و هوش مصنوعی را در زمان واقعی ارائه می‌کند، طراحان و مهندسان می‌توانند جریان‌های کاری پیشرفته و مبتنی بر شبیه‌سازی را برای ساخت و تأیید طرح‌های پیچیده‌تر هدایت کنند. هنرمندان می توانند داستان سرایی را به سطح بالاتری برسانند، محتوای جذاب تر بسازند و محیط های مجازی همه جانبه بسازند. دانشمندان، محققان و متخصصان پزشکی می‌توانند با استفاده از نیروی ابررایانه‌ای در ایستگاه‌های کاری خود، توسعه داروها و روش‌های نجات‌بخش زندگی را تسریع بخشند – همه اینها تا ۲ تا ۴ برابر عملکرد نسل قبلی RTX A6000.

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع


پردازنده گرافیکی جدید Ada Lovelace RTX انویدیا برای طراحان و سازندگان عرضه شد

باب پت، معاون تجسم حرفه ای در NVIDIA می گوید: «گرافیک عصبی موج بعدی نوآوری در گرافیک کامپیوتری را هدایت می کند و نحوه ایجاد و تجربه محتوا را تغییر می دهد. NVIDIA RTX 6000 آماده است تا این دوره جدید را برای مهندسان، طراحان و دانشمندان تقویت کند تا نیاز به تولید محتوا، رندر، هوش مصنوعی و حجم کاری شبیه‌سازی را که برای ساختن جهان‌ها در متاورس لازم است، برآورده کند.

رهبران جهانی به NVIDIA RTX 6000 روی می آورند

اندرو کراس، مدیر عامل Grass Valley، گفت: پخش‌کنندگان به طور فزاینده‌ای از نرم‌افزار و محاسبات برای کمک به ساخت نسل بعدی ایستگاه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند. پردازنده‌های گرافیکی ایستگاه‌های کاری جدید واقعاً بازی را تغییر می‌دهند و بیش از 300 درصد عملکرد را برای ما افزایش می‌دهند – به ما امکان می‌دهند کیفیت ویدیو و ارزش محصولات خود را بهبود بخشیم.»

GTC—در آغاز عصر جدیدی از گرافیک عصبی که با هوش مصنوعی و شبیه‌سازی تلفیق می‌شود، NVIDIA امروز GPU ایستگاه کاری NVIDIA RTX™ 6000 را بر اساس معماری جدید NVIDIA Ada Lovelace معرفی کرد.

GPU RTX 6000 بهبود عملکرد 2-4 برابری را در گردش کار سازمانی ارائه می دهد. تولیدکنندگان جهانی از سه ماهه چهارم شروع به ارسال خواهند کرد

نسل بعدی فناوری RTX
NVIDIA RTX 6000 مجهز به معماری NVIDIA Ada، پیشرفته ترین معماری GPU جهان، دارای فناوری پیشرفته NVIDIA RTX است. امکانات عبارتند از:

  • هسته های RT نسل سوم: تا 2 برابر توان عملیاتی نسل قبلی با قابلیت اجرای همزمان ردیابی پرتو با قابلیت سایه زدن یا حذف نویز.
  • هسته های تانسور نسل چهارم: عملکرد آموزش هوش مصنوعی تا 2 برابر سریعتر از نسل قبلی با پشتیبانی گسترده از فرمت داده FP8.
  • هسته های CUDA: تا 2 برابر توان عملیاتی نقطه شناور تک دقیق نسبت به نسل قبلی.
  • حافظه GPU: دارای 48 گیگابایت حافظه GDDR6 برای کار با بزرگترین مدل های سه بعدی، رندر تصاویر، شبیه سازی و مجموعه داده های هوش مصنوعی.
  • مجازی سازی: از نرم‌افزار GPU مجازی NVIDIA (vGPU) برای چندین نمونه ایستگاه کاری مجازی با کارایی بالا پشتیبانی می‌کند، که به کاربران راه دور امکان می‌دهد منابع را به اشتراک بگذارند و طراحی پیشرفته، هوش مصنوعی و بارهای کاری را محاسبه کنند.
  • XR: دارای عملکرد 3 برابری کدگذاری ویدیویی نسبت به نسل قبلی، برای پخش چندین جلسه XR همزمان با استفاده از NVIDIA CloudXR.

RTX 6000 که برای گرافیک عصبی و شبیه‌سازی پیشرفته دنیای مجازی طراحی شده است، با هوش مصنوعی نسل Ada و فناوری سایه‌زن قابل برنامه‌ریزی، پلتفرم ایده‌آل برای ایجاد محتوا و ابزار برای متاورس با NVIDIA Omniverse™ Enterprise است. RTX 6000 با ترکیب آخرین نسل‌های رندر، فناوری‌های هوش مصنوعی و سایه‌زن و 48 گیگابایت حافظه GPU، کاربران را قادر می‌سازد تا محتوای فوق‌العاده دقیقی ایجاد کنند، شبیه‌سازی‌های پیچیده را توسعه دهند و بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز برای ساختن دنیای مجازی جذاب و جذاب را تشکیل دهند.

دسترسی
GPU ایستگاه کاری NVIDIA RTX 6000 از دسامبر در دسترس شرکای توزیع جهانی و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.


مایکل دیویس، معاون ارشد عملیات میدانی در Fox Sports می‌گوید: «GPU‌های حرفه‌ای NVIDIA به ما کمک کردند تا با زنده کردن افسانه‌های بازی با انیمیشن‌های صورت مبتنی بر هوش مصنوعی، تجربه‌ای شبیه به هیچ‌کس را برای طرفداران بیسبال در همه جا ارائه کنیم. ما هیجان‌زده‌ایم که از گرافیک خارق‌العاده و عملکرد هوش مصنوعی ارائه شده توسط RTX 6000 استفاده کنیم، که به ما کمک می‌کند فصل بعدی پخش زنده ورزشی را به نمایش بگذاریم.»

Dipankar Choudhury، عضو Ansys و سرپرست HPC Center of Excellence می‌گوید: «معماری جدید NVIDIA Ada Lovelace به طراحان و مهندسان این امکان را می‌دهد تا مرزهای شبیه‌سازی‌های مهندسی را ادامه دهند. کش L2 بزرگتر GPU RTX 6000، افزایش قابل توجه در تعداد و عملکرد هسته های نسل بعدی و افزایش پهنای باند حافظه باعث افزایش عملکرد چشمگیر برای مجموعه گسترده برنامه های Ansys خواهد شد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر