انویدیا برای مشکلات صفحه نمایش خالی GeForce RTX 4090 و RTX 4080 اصلاحاتی دارد

NVIDIA یک ابزار به روز رسانی سیستم عامل به روز شده را منتشر می کند که باید مشکلی را که توسط برخی از بازبینان گزارش شده است حل کند.

برخی از کارت‌های RTX 4090/4080 ممکن است صفحه‌های خالی را در هنگام بوت شدن سیستم نشان دهند. این مشکل در حال حاضر توسط NVIDIA شناسایی و رفع شده است، اما متأسفانه نیاز به یک به روز رسانی سیستم عامل دارد.

محصولات قابل اجرا
GeForce RTX 4090، GeForce RTX 4080

ظاهراً این مشکل را نمی توان با به روز رسانی درایور حل کرد، که به هر حال کار نمی کند زیرا مشکل زمانی رخ می دهد که سیستم عامل هنوز در حال بارگیری است. بنابراین، به روز رسانی سیستم عامل مورد نیاز بود.

ابزار به‌روزرسانی میان‌افزار کارت گرافیک NVIDIA تشخیص می‌دهد که آیا به‌روزرسانی میان‌افزار مورد نیاز است یا خیر، و در صورت نیاز، به کاربر این امکان را می‌دهد که آن را به‌روزرسانی کند.

برای اطمینان از سازگاری با UEFI SBIOS های خاص، ممکن است به یک به روز رسانی به سیستم عامل GPU NVIDIA نیاز باشد. بدون به‌روزرسانی، کارت‌های گرافیکی در مادربردهای خاصی که در حالت UEFI هستند، می‌توانند تا زمانی که سیستم‌عامل بارگیری شود، صفحه‌های خالی را هنگام بوت تجربه کنند. این به‌روزرسانی فقط در صورتی اعمال می‌شود که صفحه‌های خالی هنگام بوت وجود داشته باشند.

هنگامی که ابزار را دانلود کردید، لطفاً ابزار را اجرا کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. قبل از اجرای ابزار مطمئن شوید که همه برنامه‌ها بسته شده‌اند و مطمئن شوید که هیچ به‌روزرسانی سیستم‌عامل در پس‌زمینه معلق نیست. این ابزار را می توان با Founders Edition و همچنین کارت های شریک استفاده کرد.

اکنون می توانید سیستم عامل را از وب سایت NVIDIA دانلود کنید اینجا. این ابزار بررسی می‌کند که آیا GPU شما سازگار است یا خیر و با دستورالعمل‌های روی صفحه شما را در فرآیند به‌روزرسانی راهنمایی می‌کند.

منبع: NVIDIA





منبع

اگر در حال حاضر یک صفحه خالی را تجربه می کنید، لطفاً یکی از راه حل های زیر را برای اجرای ابزار امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که از آخرین SBIOS سازنده مادربرد خود استفاده می کنید
  • حالت بوت را از UEFI به Legacy/CSM تغییر دهید
  • بوت با استفاده از یک منبع گرافیکی جایگزین (کارت ثانویه یا گرافیک یکپارچه)

کلیک اینجا برای دانلود NVIDIA GPU UEFI Firmware Update Tool v1.2.

سیستم عامل جدید GeForce RTX 4090/4080 برای رفع صفحه خالی هنگام بوت شدن

ابزار Update برای GeForce RTX 4090 و برای GPUهای تازه منتشر شده RTX 4080 نیز کار می کند. امیدواریم که هیچ «ارتقای» دیگری که هنوز در مورد آن نمی دانیم به همراه نداشته باشد.

NVIDIA GPU UEFI Firmware Tool

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر