انتشار گازهای گلخانه ای گوگل به دلیل هوش مصنوعی طی پنج سال نزدیک به 50 درصد افزایش یافت

انتشار گازهای گلخانه ای گوگل به دلیل هوش مصنوعی طی پنج سال نزدیک به 50 درصد افزایش یافت

بر اساس گزارش زیست محیطی این شرکت در سال 2024، انتشار گازهای گلخانه ای گوگل در پنج سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است که دلیل آن مراکز داده مورد نیاز برای تقویت هوش مصنوعی است. این گزارش پیشرفت این شرکت را در رسیدن به هدف خود اعلام شده خود مبنی بر خنثی شدن کربن تا سال 2030 نشان می دهد – علی رغم این چالش اضافی.

استفاده از ویژگی های هوش مصنوعی (چه رسد به آموزش مدل ها) انرژی زیادی مصرف می کند. در سال 2023، محققان استارت‌آپ Hugging Face و دانشگاه کارنگی ملون دریافتند که تولید یک تصویر واحد با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه شارژ یک تلفن هوشمند انرژی مصرف کند.

گوگل پروژه های هوش مصنوعی زیادی در حال حرکت دارد. در کنار ابزارهایی مانند Gemini، ابزارهای مولد هوش مصنوعی، از این فناوری برای افزودن بیش از 100 زبان به خدمات ترجمه خود استفاده می کند. و همچنین شایعه چت ربات های هوش مصنوعی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، گوگل اعلام کرد که انتظار دارد مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای آن «قبل از رسیدن به هدف کاهش انتشار مطلق» افزایش یابد، بدون اینکه توضیح دهد که چه چیزی باعث این کاهش می‌شود.

– مت اسمیت

استمی‌توانید این گزارش‌ها را روزانه مستقیم به صندوق ورودی خود تحویل بگیرید. همینجا مشترک شوید!

TMATMA

Canvue

استارت‌آپ Cavnue که تحت حمایت آلفابت است، ساخت بزرگراه هوشمند را به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی جدید برای بزرگراه‌های هوشمند آغاز کرده است. جاده هوشمند جدید یک سیستم ردیابی طولانی است که برای اطلاع رسانی به وزارت حمل و نقل میشیگان (MDOT) و رانندگان در مورد مسائل احتمالی پیش رو طراحی شده است، امید است که این پروژه به کاهش تراکم ترافیک و حتی جلوگیری از تصادفات کمک کند. برنامه آزمایشی این بزرگراه بین Ann Arbor و Detroit، میشیگان قرار دارد و برنامه‌های آتی برای گسترش بزرگراه هوشمند تا 40 مایل در شش فاز دیگر که به هر دو شهر متصل می‌شود، قرار دارد.

به خواندن ادامه دهید.

با محتمل شدن ممنوعیت ایالات متحده از پهپادهای فوق محبوب خود، DJI به چیزی بسیار متفاوت تبدیل شده است. وارد Avinox Drive شوید، یک سیستم موتور دوچرخه الکترونیکی که در برابر بازیکنان برتری مانند بوش و شیمانو قرار خواهد گرفت. حداقل روی کاغذ، سیستم Avinox به دلیل وزن کمتر، گشتاور اضافی و باتری‌های با ظرفیت بالاتر، به نظر می‌رسد که از برخی از سیستم‌های محبوب آن رقبا خارج است. با این حال، DJI دوچرخه نمی‌سازد، پس بیایید ببینیم کارش چگونه است. این سیستم ابتدا با یک نام تجاری دوچرخه جدید به نام Amflow ظاهر می شود، که مدل جدید PL را با وزن 19.2 کیلوگرم (42 پوند) در دوچرخه های کوهستانی ارزان قیمت (eMTB) عرضه می کند.

به خواندن ادامه دهید.

آخرین عنوانی که به فهرست بازی‌های نتفلیکس پیوست، بازسازی مدرن آن است مین یاب، زمان کش باستانی در رایانه های شخصی ویندوزی دهه 90. بازی کلاسیک پازل رایانه شخصی با یک محیط بین المللی دوباره طراحی شده است و بازیکن را مجبور می کند به معنای واقعی کلمه به دنبال مین های زیر آب باشد.

به خواندن ادامه دهید.

منبع