اسکالپرهایی که برای فروش کارت‌های RTX 4080 تلاش می‌کنند، اکنون آنها را با «مهارت» در MSRP ارائه می‌کنند.

منبع: Reddit







منبع

دیگر مخفی نیست که RTX 4080 فروش ضعیفی دارد. این پردازنده گرافیکی گران قیمت با واکنش سرد جامعه بازی و حتی علاقه مندان به NVIDIA مواجه شده است. هر دو به یک اندازه از 2 سال کمبود سخت افزار رایانه شخصی و پردازنده های گرافیکی گران قیمت خسته شده اند.

سیاست بازپرداخت گیگابایت RTX 4080، منبع: Newegg

وقتی اسکالپرها با واقعیت روبرو می شوند

اسکالپر فروش RTX 4080 در MSRP، منبع: فیسبوک

قمار خرید RTX 4080 در زمان عرضه برای اسکالپرها جواب نداده است. یکی از آنها که شش کارت گرافیک RTX 4080 خریداری کرده است، اکنون هر کارت را با قیمت MSRP (در واقع هنوز کمی بالاتر) می فروشد، اما دلیل خوبی وجود دارد. خرده فروشان به اندازه کافی موجودی کارت RTX 4080 دارند تا گیمرها برای دریافت گارانتی کامل فقط کمی بیشتر بپردازند. علاوه بر این، اسکالپر هنوز باید هزینه ارسال کارت‌ها را به خرده‌فروش بپردازد، بدون اینکه به هزینه‌های احتمالی ذخیره‌سازی مجدد اشاره کنیم.

مشکل بازگرداندن کارت های اسکالپر به حدی بزرگ شده است که برخی از خرده فروشان اکنون گزینه درخواست بازپرداخت را حذف می کنند (مشاهده شده توسط قانون مور مرده است):

با انتشار کارت های جدید، همه روی چیزی مقرون به صرفه تر حساب می کردند که به زودی ظاهر می شود. اما کاری که انویدیا در عوض انجام داد این بود که مدل ارزان‌تر 899 دلاری RTX 4080 12 گیگابایتی را لغو کرد که اساساً هر دو پردازنده گرافیکی RTX 40 موجود را در محدوده قیمتی 1200 دلار قرار داد.

اسکالپرها برای فروش پردازنده‌های گرافیکی RTX 4080 حتی در MSRP مشکل دارند.

با عرضه کارت‌های بیشتر RTX 4080 هر روز به بازار و عرضه قریب‌الوقوع سری Radeon 7900، اسکالپرها باید تصمیم سختی بگیرند، یا کارت‌هایی را که هرگز نباید می‌خریدند (در حالی که هنوز می‌توانند) برگردانند یا بفروشند. با ضرر

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر