اسناد OEM فاش شده ادعا می کنند که GeForce RTX 4090 با حافظه 24 گیگابایتی در حال تولید است

با فرض صحت این فاش، RTX 4090 با پردازنده گرافیکی AD102 و با 24 گیگابایت VRAM فهرست شده است. همچنین دارای چهار کانکتور نمایشگر (3x DP و 1x HDMI) خواهد بود. چنین مدل هایی برای تولید در 16 آگوست برنامه ریزی شده بود. متاسفانه قسمتی که زمان آماده بودن این کارت ها را تایید می کند (ستون آخر) به طور کامل قابل مشاهده نیست. با این حال، می‌توانیم ببینیم که هنوز اوت می‌گوید.

منبع: بایدو از طریق @harukaze5719







منبع در بایدو (همانطور که توسط @harukaze5719) مجموعه ای از تصاویر ارسال شده توسط کاربران وجود دارد که نشان می دهد کارت گرافیک GeForce RTX 4090 باید از 16 آگوست در حال تولید باشد. اگر سند کامل پست شده بود، سرعت ساعت مدل RTX 4090 را تایید می کرد. با این حال، همچنین نشان می‌دهد که کدام کارخانه مسئول این نشت بوده است، بنابراین تار شده است.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 با 24 گیگابایت GPU و AD102 GPU در حال تولید است.

برنامه تولید NVIDIA GeForce RTX 4090، منبع: Baidu/@harukaze5719

ممکن است هنوز هیچ تصویری از پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی NVIDIA وجود نداشته باشد، اما اسنادی وجود دارد که ادعا می‌کنند این پردازنده‌های گرافیکی از قبل تولید شده است.

برنامه تولید NVIDIA GeForce RTX 4090، منبع: Baidu/@harukaze5719

اسناد نشان می دهد که چهار اسلات برای تولید RTX 4090 در نظر گرفته شده است و به احتمال زیاد دو مدل مختلف وجود دارد. هر ردیف برای یک خط تولید خاص، تقسیم بر ساعت و تعداد GPUهای پردازش شده است.

انتظار می رود NVIDIA سری GeForce RTX 40 خود را در ماه اکتبر عرضه کند. این نشت ممکن است تأیید کند که RTX 4090 SKU که اولین کارتی است که راه اندازی شده است، در حال تولید است. معمولا چند هفته طول می کشد تا کارت های جدید از خطوط کارخانه به فروشگاه های خرده فروشی برسد. با این فرض که هیچ مشکلی پیدا نشود و مشخصات به موقع نهایی شوند. بایوس ممکن است همچنان به‌روزرسانی شود و فرکانس‌های GPU همچنان ممکن است تغییر کند، اما پیکربندی حافظه اکنون باید تأیید شود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر