آموزش نحوه تعویض باتری یو پی اس کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین-مستر انرژی پلاس

آموزش نحوه تعویض باتری یو پی اس کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین-مستر انرژی پلاس در ابتدا تمامی باتری ها را به طوری که قطب های همنام کنار یکدیگر باشند داخل کابینت قرار دهید سپس آن ها را با هم سری کنید. در ضمن باید بدانید که نباید بیشتر از 6عدد باتری را با یکدیگر سری کنید چرا که ولتاژ آنها بیشتر از 72ولت می شود و خطر برق گرفتگی دارد. پس از اتصال تمامی باتری ها اولین و آخرین سر قطب باطری ها را به فیوز کابینت باتری وصل کنید سپس فیوز کابینت را قطع کرده و با نهایت احتیاط طبقات باتری را به یکدیگر متصل کنید و برای محکم کردن اتصالات حتما از واشر خاردار استفاده نمایید. عموما کابل قرمز برای قطب مثبت و کابل سیاه یا آبی برای قطب منفی استفاده می گردد و قطر کابل نیز در راهنمای باتری مشخص می شود.

فروش اینترنتی باتری ماشین و باتری UPS

اگرچه استفاده همزمان از این دو دستگاه می‌تواند مفید باشد اما باید نکات لازم برای اتصال این دستگاه‌ها را مد نظر قرار دهید. در ادامه به نکات مهم در اتصال ژنراتور به یو پی اس می‌پردازیم. خطر برق گرفتگی در یو پی اس‌ها بالاست و هنگام نصب کابینت باتری‌ها باید کاملا دقیق عمل کنید. یکی از برندهای رایج باتری یو پی اس در بازار ایران، باتری یورونت است.

بنابراین تعمیر و تعویض باتری یو پی اس از اهمیت بالایی برای شرکت ها برخوردار است. به طور کلی ، مدل یو پی اس ها از لحاظ ساختار طراحی در یکی از سه حالت , https://mrenergyplus.com/ Line interactive (لاین اینتراکتیو یا در تعامل با خط) ,Off-line On-line قرار می گیرند . صرفنظر از طراحی خاص هر یک ، چند ویژگی مهم در تمامی یو پی اس ها مشترک است .

فیلم های آموزشی

گاهی اوقات در ایجاد هماهنگی بین ژنراتورو سیستم یو پی اس مشکلاتی به وجود می آید ولتاژ خروجی ژنراتور ممکن است به عنوان ورودی یو پی اس قابل قبول باشد اما غالبا محدوده فرکانس خروجی ژنراتورفراتر از مقداری است که یو پی اس برای پذیرش آن طراحی شده است . دربدترین حالت تغییرات فرکانس درژنراتور به گونه ای خواهد بود که یوپی اس نمی تواند با آن ستکرون شود چون یا فرکانس خارج از محدوده مجاز است یا تغییرات بسیار سریع دارد به طوری که یو پی اس نمی تواند با این تغییرات هماهنگ شود . این بدین معناست که محدوده ولتاژ قابل قبول ورودی (بدون نیاز به عملکرد اینورتر) افزایش می یابد.یک یو پی اس در این طبقه بندی می تواند با دامنه ولتاژ ورودی بین +%۲۰ تا – %۳۰ فراتر از محدوده ولتاژ نامی و با استفاده از مسیر Bypass ، ولتاژ بار خود را تامین کند. قیمت باتری یو پی اس که به عنوان باتری ساکن نیز شناخته می‌شود، با توجه به مشخصات فنی، کیفیت، طول عمر، نوع یو پی اس (آفلاین، آنلاین و برخط) و بسیاری موارد دیگر متفاوت است. همچنین قیمت این دستگاه با توجه به ضخامت باتری که به عنوان قلب آن شناخته می‌شود، تغییر می‌کند. یو پی اس های بزرگتر که دارای توان و کیفیت بالاتری هستند، به طبع گران‌تر هستند.

  • به این دلایل، دیزل محبوب‌ترین نوع ژنراتور برای کاربردهای تجاری مانند بیمارستان‌ها، خدمات اضطراری، مراکز داده و صنایعی است که در آن‌ها وجود یک منبع تغذیه باثبات برای انجام منظم عملیات حیاتی است.
  • تغییر رنگ الکترولیت به علت وجود مشکل در دینام و سیستم برق خودرو میباشد و تغییر رنگ سبز چشمی، هیدرومتر یا نشانگر باتری شامل گارانتی نمیشود.
  • در حالت موازی قطبهای مثبت باتریها به هم و قطبهای منفی نیز به هم نصب می گردد .درنهایت یک سر مثبت و یک سر منفی خواهیم داشت که در این نوع نصب ، ولتاژ ثابت و مقدار ظرفیت باتریها با هم جمع می گردد .
  • نمایندگی یو پی اس یکی از بخش های تخصصی مرکز سخت افزار ایران است که سرویس های فروش و تعمیر انواع مدل های یو پی اس را به کاربران ارائه می دهد.
  • چنانچه ولت متر مقدار صفر را نمایش داد، نشان دهنده این است که آن سلول قطع می باشد و در صورت مشاهده عددی بین 10.45تا 10.56 می فهمیم که این سلول دچار اتصال کوتاه یا Shorted cell شده است.
به مرور زمان با پیدایش نیروی برق استفاده از دستگاه‌های برقی رواج یافت، به طوری‌که اکنون نمی‌توان بدون دستگاه‌های الکترونیکی یک زندگی نرمال را پیش برد. قطع شدن ناگهانی جریان برق از جمله مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید، چرا که با قطع شدن ناگهانی نیروی برق به وسایل الکتریکی آسیب وارد می‌شود. در مقابل آن دستگاه‌هایی‌‌ نیز وجود دارند که در زمان قطع شدن جریان برق، نیروی برق مورد نیاز وسایل الکتریکی را تأمین می‌کنند. از آنجایی که UPSها دستگاه‌های حساسی هستند پس در صورت بروز کوچکترین خللی می‌توانند از کار بیافتند و دیگر دستگاه برقی شما را محافظت و پشتیبانی نکنند. ولی از مزایایی که دارد این است که در خیلی از مواقع نیاز به تعمیرات خیلی تخصصی ندارند و مشکل آنها به دست افراد معمولی نیز می‌تواند حل شود. پس اگر خطایی در آن دیدید حتی خودتان نیز می‌توانید دست به کار شده و مشکل آن را حل کنید.

در این طراحی کانورترها به صورت دوسویه عمل می کنند یعنی دلتا کانورتر و کانورتر اصلی توانایی تبدیل AC به DC و DC به AC را بطور همزمان دارند. هارمونیک یک موج اضافی بادامنه کوچک است که فرکانس آن مضربی از فرکانس موج اصلی باشد. ۲٫ توان هر دستگاه، که مشخص می باشد زیرا با توجه به سفارش شما تعیین می گردد .

در تمامی مراحل تعویض باتری ups هر گونه اتصال نامتعارف، غلط و یا شل می‌تواند باعث جریان کشی‌های خطرناکی بشود. از این رو در هر مرحله از نصب و یا تعویض باتری‌ها از محکم بودن کلیه‌ی اتصالات اطمینان حاصل فرمایید. به این منظور حتما از واشر‌های مخصوص در نصب و یا تعویض باتری‌ها استفاده کنید.

این محدوده برای انواع دستگاه‌های UPS متفاوت است اما همه آنها محدوده مشخصی دارند. ژنراتورها عموماً از نظر ولتاژ و فرکانس بسیار انعطاف پذیرتر هستند و دامنه وسیع‌تری نسبت به اکثر UPS ها دارند. این بدان معناست که اگر ولتاژ یا فرکانس ژنراتور خارج از محدوده UPS باشد، یو پی اس این منبع تغذیه را رد می‌کند و نمی‌تواند تولید برق ژنراتور را بپذیرد. در این حالت یو پی اس، ژنراتور را به عنوان یک منبع انرژی ناپایدار تعبیر کرده و به جای استفاده از ژنراتور، از باتری‌های خود استفاده می‌کند و به طور کلی پایداری زیرساخت شما را به شدت کاهش می‌دهد. برای اطمینان از سازگاری ولتاژ و فرکانس دو دستگاه، می‌توانید به خصوصیات یو پی اس خود توجه کنید. زمانی از این روش استفاده می‌کنیم که به جریان بیشتری نیاز داشته باشیم.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر