آخرین درایورهای پردازنده گرافیکی AMD ممکن است VRAM را در کنسول های AYANEO مجهز به Ryzen 6800U به 0.5 گیگابایت محدود کنند.

AMD Radeon 680M دارای 3 یا 6 گیگابایت VRAM (مشترک با حافظه سیستم) است، اما ممکن است با آخرین درایورها فقط به 512 مگابایت محدود شود. این شرکت ادعا می کند که این یک باگ در درایور است و تنها راه حل دائمی شناخته شده ارتقاء BIOS است. در غیر این صورت، از کاربران خواسته می شود که درایور را به تنظیمات کارخانه بازنشانی نکنند، که ممکن است به حفظ ظرفیت اصلی VRAM کمک کند.

اشکال درایور AMD، منبع: AYENEO

کنسول های AYANEO (6800U) ممکن است به بایوس جدید نیاز داشته باشند

در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی، نیاز به ارتقاء بایوس است. این شرکت یک بررسی دقیق برای این موضوع ارائه می دهد، اما خطر انجام کار اشتباه همیشه بالا است. مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است، اما این شرکت مطمئن است که مدل های AYANEO 2021، AIR و NEXT تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. تمامی این محصولات مبتنی بر APU های Ryzen 5000 و قدیمی تر هستند.

دیروز، AMD یک درایور جدید برای پردازنده های گرافیکی Radeon خود منتشر کرد. این درایور از پردازنده های گرافیکی Radeon 6000 و 7000 پشتیبانی می کند. علاوه بر این، از سری Radeon 6000M/5000M و پردازنده های گرافیکی Radeon 600M که در APU های Ryzen ادغام شده اند نیز پشتیبانی می کند.

سازنده کنسول گزارش می دهد که آخرین درایور Adrenalin 23.2.1 دارای باگی است که می تواند حافظه موجود برای GPU یکپارچه را محدود کند.

AYANEO 2 و AYANEO GEEK دو کنسول بازی دستی هستند که دارای APU Ryzen 7 6800U با معماری Zen3+ و RDNA2 هستند. این پردازنده توانمند کم مصرف کاتالیزوری برای محبوبیت روزافزون چنین محصولاتی بوده است و سری Ryzen 7040 آینده نیز باید به همان اندازه جالب باشد.

منبع: AYANEO





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر