یک لایحه دو حزبی به دنبال پایان دادن به حمایت های بخش 230 برای شرکت های فناوری است

یک لایحه دو حزبی به دنبال پایان دادن به حمایت های بخش 230 برای شرکت های فناوری است

قانونگذاران از طرف مقابل به دنبال غروب بند 230 قانون نجابت ارتباطات هستند، زیرا “بیش از مفید بودن آن گذشته است.” کتی مک موریس راجرز، رئیس کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان و فرانک پالون جونیور، عضو عالی رتبه، پیش نویس قانونی دوحزبی را منتشر کرده اند که در آن لایحه پیشنهادی خود را معرفی کرده اند که به دنبال بی اثر کردن این ماده پس از 31 دسامبر 2025 است. نوشت برای روزنامه وال استریتآنها اعتراف کردند که بخش 230 “کمک کرد تا اینترنت را از عصر “ایمیل دارید” به پیوند جهانی ارتباطات و تجارت امروزی منتقل کند.” با این حال، آنها گفتند که شرکت های بزرگ فناوری اکنون از همان قانون سوء استفاده می کنند تا “از آنها در برابر هر گونه مسئولیت یا پاسخگویی محافظت کنند، زیرا پلتفرم های آنها آسیب های زیادی را به آمریکایی ها، به ویژه کودکان وارد می کند.”

آنها افزودند که قانونگذارانی که قبلاً سعی کردند به مسائل مربوط به بخش 230 رسیدگی کنند موفق نشدند زیرا شرکت های فناوری از هرگونه همکاری معنادار خودداری کردند. لایحه آنها شرکت های فناوری را وادار می کند تا به مدت 18 ماه با مقامات دولتی کار کنند تا چارچوب قانونی جدیدی را برای جایگزینی نسخه فعلی بند 230 ایجاد کنند. قانون جدید همچنان اجازه آزادی بیان و نوآوری را می دهد، اما شرکت ها را نیز تشویق می کند. “مدیران خوبی برای سکوهای خود باشند.” راجرز و پالون گفتند که لایحه آن‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که بین اطمینان از اینکه اینترنت «مکانی امن و سالم برای خوب است» و به‌طور کلی از دست دادن حفاظت‌های بخش 230 خود، انتخاب کنند.

بخش 230 ناشران آنلاین را در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربرانشان از مسئولیت محافظت می کند. شرکت هایی مانند متا و گوگل در گذشته بارها از آن برای رد شکایت ها استفاده کرده اند، اما در سال های اخیر به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. سال گذشته، یک گروه دو حزبی از سناتورها لایحه‌ای را ارائه کردند که بر اساس آن بخش‌هایی را اصلاح می‌کرد که پلتفرم‌های بزرگ را ملزم می‌کرد تا در صورت غیرقانونی بودن محتویات توسط دادگاه‌ها، ظرف چهار روز آن‌ها را حذف کنند. یک گروه دوحزبی دیگر نیز «قانون بند 230 عدم مصونیت برای هوش مصنوعی» را پیشنهاد کرد که به دنبال آن است که شرکت‌هایی مانند OpenAI را در قبال محتوای مضر، مانند تصاویر عمیق جعلی یا صدا ایجاد شده برای تخریب شهرت دیگران، مسئول بداند.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع