یوجی ناکا، یکی از خالقان Sonic the Hedgehog به دلیل تجارت داخلی به حبس تعلیقی محکوم شد

یوجی ناکا به احتمال زیاد به خاطر معاملات داخلی خود با زندان مواجه نخواهد شد. مادوکا هیروتا، قاضی توکیو، یکی از خالقان Sonic the Hedgehog را به 2.5 سال زندان تعلیقی، چهار سال به تعویق انداخته و همچنین دو جریمه به ارزش 1.1 میلیون دلار و 14000 دلار محکوم کرد. هیرتوا می‌گوید که اقدامات ناکا به «انصاف و سلامت» بازار سهام آسیب می‌زند و در عین حال اعتماد سرمایه‌گذاران را خدشه‌دار می‌کند.

این نوع فعالیت در فضای فناوری جدید نیست. با این حال، در دنیای بازی نادر است. و زمانی که توسعه دهنده موفقی مانند ناکا را در بر می گیرد شگفت آور است. در حالی که این لزوماً به فرانچایز سونیک لطمه نمی زند، اما مطمئناً به شهرت او کمک نمی کند.



منبع ناکا در ماه مارس به نقض قانون ابزارهای مالی و مبادلات مالی ژاپن اعتراف کرد. او در حین کار در اسکوئر انیکس، سهام استودیوی بازیسازی Aiming را قبل از شراکت با on خریداری کرد اژدها تلاش درایت به دانش عمومی تبدیل شد. او پس از فروش سهامش حدود 150 هزار دلار سود به دست آورد. توسعه دهنده همچنین برای خرید سهام Ateam، سازنده بازی کوتاه مدت بتل رویال موبایل، با هزینه های معاملاتی داخلی مواجه شد. Final Fantasy VII: The First Soldier.

دو کارگر سابق دیگر به نام های تایسوکه ساساکی و فومیاکی سوزوکی نیز به دلیل خرید سهام آیمینگ دستگیر شدند. اسکوئر انیکس قبلاً گفته بود که با بازرسان همکاری می کند و تدابیری را برای جلوگیری از تجارت داخلی ایجاد کرده است.