گیگابایت پردازنده گرافیکی کم حاشیه GeForce RTX 4060 را با سه طرفدار عرضه می کند

یک مدل RTX 4060 بسیار خاص.

مدل‌های کم‌حساب قبلی برای مدل‌های Radeon RX 6400 و GTX 1650 معرفی شدند که قطعاً در بخش ابتدایی هدف قرار می‌گیرند. اگر نام SKU نبود، RTX 4060 با پردازنده گرافیکی AD107 و گذرگاه حافظه 128 بیتی یک رقیب قدرتمند به عنوان جانشین این کارت ها بود. با این حال، گیگابایت تصمیم گرفت بدون توجه به نام پردازنده گرافیکی، برنامه های خود را ادامه دهد.

طراحی کم حاشیه گیگابایت RTX 4060، منبع: VideoCardz

علاوه بر این، این مدل دارای یک کانکتور برق 8 پین است که در سری RTX 4060 رایج است. علاوه بر این، دارای کانکتورهای نمایشگر غیر استاندارد با دو پورت HDMI 2.1 و دو پورت DisplayPort 1.4 است. بسیاری از شرکت‌ها به سادگی قابلیت خروجی نمایشگر را در اینجا کاهش می‌دهند، اما گیگابایت با کنار هم قرار دادن آنها برای حفظ طراحی اصلی، یک قدم جلوتر رفت.

گیگابایت اولین پردازنده گرافیکی کم حاشیه RTX 4060 را با سه فن عرضه می کند

طراحی کم حاشیه گیگابایت RTX 4060، منبع: VideoCardz

این واقعیت که ما به دنبال اولین راه حل خنک کننده سه فن برای پردازنده گرافیکی کم مشخصات سری ADA هستیم، قابل ذکر است. این بدان معنی است که کارت کمی طولانی تر از فرم فاکتور Mini-ITX خواهد بود. با این حال، کسانی که فضایی برای مدل های دو شیار و کم مشخصات دارند باید به همان اندازه هیجان زده باشند.

تقریباً مجموعه کامل GeForce RTX 40 از گیگابایت دارای سه فن است، اصلی که گاهی درک آن دشوار است زیرا دو فن به اندازه سه فن برای مدل‌های زیر 200 وات کافی است. تنها با عرضه سری RTX 4060، این شرکت تصمیم به راه اندازی گزینه های دو فن گرفته است.

ممکن است تعجب کنید که چنین کارت‌هایی کجا کاربرد دارند، اما رایانه‌های شخصی سینمای خانگی و سیستم‌های Mini-ITX با پردازنده‌های گرافیکی خارجی اختیاری اولین چیزهایی هستند که به ذهن می‌رسند. مطمئناً، گیمرها همچنان از این مدل استفاده خواهند کرد، به خصوص برای استفاده از ویژگی های رمزگذاری AV1 RTX 4060.





منبع

همانطور که NVIDIA با سری RTX 4060 خود وارد قلمروی زیر 160 وات می شود، انسان شروع به تعجب می کند که آیا طراحی کم مشخصاتی بر اساس آخرین معماری وجود خواهد داشت یا خیر. به نظر می رسد، گیگابایت ما را با اولین چنین طراحی پس از مدت ها تحت پوشش قرار داده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر