گیگابایت در حال آماده سازی جعبه بازی GeForce RTX 4090 AORUS با آب خنک

گیگابایت در حال حاضر دارد پردازنده گرافیکی WaterForce RTX 4090 مجهز به راه حل خنک کننده یکپارچه این مدل به زودی با یک RTX 4090 دیگر با آب خنک می‌پیوندد، اما این بار برای بازاری کاملاً متفاوت.

این سومین نسل AORUS Gaming Box است که پس از مدل‌های RTX 20 و RTX 30 در چند سال گذشته عرضه شده‌اند. نسل بعدی باکس دارای گرافیک پرچمدار NVIDIA RTX 4090 است و این یک نوع موبایل نیست، بلکه یک پردازنده گرافیکی دسکتاپ واقعی است.

جعبه بازی AORUS RTX 4090 دارای یک مدل سفارشی RTX 4090 24 گیگابایتی با حلقه خنک کننده کامل مایع در داخل محفظه است. این جعبه همچنین دارای منبع تغذیه داخلی است، بنابراین از نظر تئوری فقط به سه کابل برای کار نیاز دارد: کابل برق، کابل نمایشگر (اعم از DisplayPort یا HDMI) و البته خود کابل Thunderbolt. جعبه از این فناوری برای اتصال به لپ تاپ یا مینی پی سی استفاده می کند.

جعبه بازی گیگابایت با پردازنده گرافیکی RTX 40

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا RTX 40 Box از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند یا خیر، که نسبت به سری نسل گذشته با TB 3.0 ارتقا یافته است. با این حال، به دلیل محدودیت های این استاندارد، همچنان همان حداکثر پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد، بنابراین عملکرد GPU احتمالاً بهبود نمی یابد.

AORUS RTX 4090 Gaming Box در حال حاضر توسط گیگابایت در وب سایت رسمی لیست نشده است، بنابراین مشخصات کامل هنوز تایید نشده است.





منبع

AORUS قرار است یک راه حل جدید GPU خارجی ارائه دهد.

جعبه بازی AORUS GeForce RTX 4090 AORUS

جعبه بازی AORUS GeForce RTX 4090 AORUS

جعبه ورودی/خروجی را با دو کانکتور USB 3.0 نوع A و پورت اترنت گسترش می دهد. در مقایسه با آخرین نسل، جعبه RTX 40 به جای Type-A یک کانکتور USB Type-C جلویی دارد، همچنین کانکتورهای نمایشگر کمتری وجود دارد، اما به هر حال هیچ یک از کارت‌های AORUS RTX 40 موجود دو پورت HDMI را ارائه نمی‌دهد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر