گیگابایت آب را با RGB برای سری GeForce RTX 4070 Ti AORUS WaterForce مخلوط می کند

کارت‌های تصویر بالا هنوز منتشر نشده‌اند، اما ما قبلاً رندرهایی از این کارت‌های جدید داریم. گیگابایت در حال برنامه ریزی برای معرفی AORUS WaterForce Xtreme و AORUS WaterForce Xtreme WB (waterblock) است که هر دو کارت از خنک کننده مایع استفاده می کنند.

AORUS RTX 4070 Ti WaterForce Xtreme، منبع: VideoCardz

AORUS WaterForce (4080/4090/3080)، منبع: VideoCardz

گیگابایت هنوز قیمت، مشخصات یا تاریخ عرضه کارت های AORUS WaterForce RTX 4070 Ti خود را تایید نکرده است.





منبع

این کارت گرافیک قرار است دو کارت دیگر RTX 4070 Ti را به عنوان بخشی از سری AORUS WaterForce معرفی کند.

کسانی که ترجیح می‌دهند از حلقه‌های مایع سفارشی در سیستم‌های خود استفاده نکنند، همچنان می‌توانند نسخه غیر WB را انتخاب کنند که با یک راه‌حل خنک‌کننده کامل All-in-One عرضه می‌شود. اگرچه این اولین AORUS WaterForce در سری RTX 40 نیست، زیرا گیگابایت قبلاً یکی را برای مدل‌های RTX 4090 و RTX 4080 معرفی کرده است. نکته جالب این است که هر کارت دارای طراحی کمی متفاوت است و RTX 4070 Ti نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارت جدید مبتنی بر AD104 دارای یک رادیاتور کوچکتر است که دیگر 360 میلی متر نیست بلکه 240 میلی متر است.

گیگابایت RTX 4070 Ti در حال تصفیه آب

همانطور که از نام آن پیداست، دومی دارای یک بلوک از پیش نصب شده است که به یک حلقه مایع موجود در سیستم نیاز دارد. این یک راه حل عالی برای کسانی است که به سادگی GPU را ارتقا می دهند، اما ترجیح نمی دهند با نصب یک بلوک آب، ضمانت را باطل کنند.

AORUS RTX 4070 Ti WaterForce Xtreme WB، منبع: VideoCardz

با نگاهی دقیق تر، متوجه می شویم که خنک کننده RTX 4070 TI در واقع از سری RTX 30 قرض گرفته شده است. پوشش تقریباً مشابه سری RTX 3080 است، اما برخی تغییرات آشکار در PCB (اکنون دارای کانکتور برق 16 پین است) و این واقعیت که RTX 4070 Ti AORUS به کانکتورهای نمایشگر استاندارد مجهز شده است، وجود دارد. مدل‌های نسل آخر اتصال نمایشگر ارتقا یافته با HDMI/DisplayPort اضافی برای هدست‌های واقعیت مجازی ارائه می‌دهند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر