گوگل می گوید داده های مرور جمع آوری شده از حالت ناشناس کروم را از بین می برد

گوگل می گوید داده های مرور جمع آوری شده از حالت ناشناس کروم را از بین می برد

اولین جزئیات روز دوشنبه از حل و فصل شکایت دسته جمعی گوگل در مورد ردیابی کاربران ناشناس توسط کروم به دست آمد. شکایتی که در سال 2020 ثبت شد، می توانست شرکت را ملزم به پرداخت 5 میلیارد دلار غرامت کند. بجای، روزنامه وال استریت گزارش می‌دهد که Google «میلیاردها نقطه داده» را که به‌طور نادرست جمع‌آوری کرده از بین می‌برد، افشای مجموعه داده‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند و تنظیماتی را حفظ می‌کند که کوکی‌های شخص ثالث Chrome را به‌طور پیش‌فرض برای پنج سال آینده مسدود می‌کند.

در این شکایت، گوگل به گمراه کردن کاربران کروم در مورد خصوصی بودن مرور ناشناس متهم شده است. ادعا می‌کند که این شرکت به مشتریان گفته است که اطلاعات آنها خصوصی است – حتی زمانی که فعالیت آنها را زیر نظر دارد. گوگل با این ادعا که به کاربران کروم هشدار داده است که حالت ناشناس “به معنای نامرئی” نیست و سایت ها همچنان می توانند فعالیت آنها را ببینند، از اقدامات خود دفاع کرد. این شهرک برای اولین بار در دسامبر گزارش شد.

در این دعوا ابتدا 5000 دلار غرامت به ازای هر کاربر برای جرایم ادعایی مربوط به شنود فدرال و قوانین حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا درخواست شد. گوگل تلاش کرد و نتوانست این اقدام قانونی را رد کند، قاضی لوسی کو در سال 2021 تشخیص داد که این شرکت به کاربران «اطلاع نداده» که هنوز در حال جمع‌آوری داده‌ها در حالی که حالت ناشناس فعال است، نیست.

Engadget برای نظر در مورد جزئیات تسویه حساب به گوگل ایمیل ارسال کرد. اگر پاسخی شنیدیم، این مقاله را به روز خواهیم کرد.

کشف این کت و شلوار شامل ایمیل‌هایی بود که در اواخر سال 2022، برخی از نگرانی‌های شرکت را در مورد حریم خصوصی دروغین ناشناس به طور عمومی آشکار کرد. در سال 2019، لورین توهیل، مدیر ارشد بازاریابی گوگل، به ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت پیشنهاد کرد که “خصوصی” اصطلاح اشتباهی برای حالت ناشناس است زیرا خطر “تشدید تصورات نادرست شناخته شده” را به همراه دارد. در یک تبادل ایمیل بعدی، Twohill نوشت: «ما در میزان قوی می‌توانیم ناشناس را بازاریابی کنیم، زیرا واقعاً خصوصی نیست، بنابراین به زبان بسیار مبهم و پوششی نیاز داریم که تقریباً آسیب‌رسان‌تر است».

دادگاه گروهی از شاکیان را برای خسارات مالی تأیید نکرد، بنابراین کاربران باید از Google به عنوان افراد برای دریافت غرامت شکایت کنند. برخی وقت خود را تلف نکردند: یک گروه 50 نفره قبلاً در روز پنجشنبه به دلیل نقض حریم خصوصی به دادگاه ایالتی کالیفرنیا شکایت جداگانه ای ارائه کردند.

محاکمه این دعوی ابتدا برای فوریه برنامه ریزی شده بود. این توافق هنوز به تایید نهایی قاضی ایوان گونزالس راجرز از ناحیه شمالی کالیفرنیا قبل از رسمی شدن نیاز دارد.

وکیل دیوید بویز، که نماینده شاکیان است، در بیانیه‌ای گفت: «این حل و فصل گامی تاریخی برای نیاز به صداقت و پاسخگویی از سوی شرکت‌های فناوری مسلط است. روزنامه وال استریت.

یک بخش از حل و فصل، این الزام که گوگل کوکی‌های ردیابی شخص ثالث را به‌طور پیش‌فرض برای پنج سال آینده خاموش کند، می‌تواند از قبل بحث‌انگیز باشد. طرح Privacy Sandbox این شرکت قبلاً برنامه ریزی شده بود تا تمام کوکی های شخص ثالث را برای کاربران Chrome تا پایان سال غیرفعال کند. آن‌ها را با Topics API جایگزین می‌کند، سیستمی که از کوکی‌ها با دسته‌بندی فعالیت‌های مرور در موضوعات ذخیره‌شده محلی جلوگیری می‌کند. سیستم جدید به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که بدون دسترسی مستقیم به داده‌های مرور آنها، تبلیغات را به سمت کاربران هدف قرار دهند.

این نیز جای سوال دارد که از بین بردن داده های جمع آوری شده نادرست چقدر موثر خواهد بود. با توجه به اینکه این طرح شامل اطلاعات مربوط به سال 2016 است، منطقی است که فرض کنیم این شرکت مدت‌ها پیش بسیاری از داده‌ها را به اشخاص ثالث فروخته یا آن‌ها را در محصولات جداگانه‌ای که تحت پوشش توافقنامه نیستند، قرار داده است.

گوگل همچنین باید افشای حریم خصوصی خود را در مورد شیوه های جمع آوری داده های خود در حالت ناشناس بازنویسی کند. گفت WSJ در حال حاضر اعمال تغییر آغاز شده است.

منبع