گشت و گذار در کارخانه GPU، فرآیند کاربرد ترکیب حرارتی جدید PowerColor را نشان می دهد

البته در این مورد GPU واقعی (واحد پردازش گرافیکی) توسط PowerColor ساخته نمی شود. در واقع، می‌توانیم ببینیم که چگونه چنین پردازنده‌های گرافیکی به خط مونتاژ تحویل داده می‌شوند و الزامات دما و رطوبت برای چنین قطعاتی چقدر سخت‌گیرانه است.

چنین تورهایی معمولاً برای هیچ بازدیدکننده ای مجاز نیستند، اما به نظر می رسد که شرکت چیزی برای پنهان کردن نداشت و رومن آنقدر دانش داشت که چیزی را خراب نکند. علاوه بر این، بخشی از تور نشان می دهد که چگونه PowerColor روند کاربرد ترکیب حرارتی را بهبود بخشیده است. این شرکت به وضوح می‌خواست تغییراتی را که پس از گزارش‌های اخیر اعمال شده است، ارائه دهد.

خوانندگان ما ممکن است بخشی از تور را جالب بدانند. این نشان می دهد که چگونه کارت های گرافیک قبل از بسته بندی برای حمل و نقل آزمایش می شوند. کارت هایی که از هر دسته انتخاب می شوند به مدت 24 ساعت کامل تست می شوند. با این حال، کارت های فردی هنوز حداقل برای یک ساعت تست می شوند.

نحوه اعمال خمیر حرارتی PowerColor، منبع: der8auer

GPU های AMD و PCB های PowerColor مهر و موم شدند، منبع: der8auer

جدا از کل تور، این یک ویدیوی بسیار جذاب برای طرفداران GPU است. شرکت هایی مانند PowerColor به ندرت به همه مناطق دسترسی کامل می دهند، یا برای محافظت از سخت افزار گران قیمت با تکنولوژی بالا، جلوگیری از نشت احتمالی اطلاعات محرمانه یا صرفاً به این دلیل که از فرآیندهایی استفاده می کنند که شرکت های دیگر هنوز اجرا نکرده اند. در هر صورت، برای کسانی که هرگز نحوه ساخت GPU ها را ندیده اند، ویدیویی است که باید ببینند.

تست PowerColor GPU قبل از ارسال، منبع: der8auer

PowerColor روش جدیدی برای استفاده از خمیر حرارتی دارد.

همانطور که می دانیم، این شرکت چندین روش مشکوک در کاربرد ترکیب حرارتی در سری Radeon RX 7900 داشت که می تواند منجر به افزایش دمای GPU شود. فرآیندی که به صورت دستی ساخته شده بود اکنون با روش های پیچیده تری جایگزین شده است. این شرکت در حال حاضر از شابلون استفاده می کند و به نظر می رسد این فرآیند لایه یکنواختی از ترکیب را ایجاد می کند. این فرآیند هنوز به صورت دستی انجام می شود، اما رومن همچنین دستگاه جدیدی را در حال آزمایش نشان داده است که این کار را به طور خودکار انجام می دهد.

منبع:

Der8auer این فرصت داده شد تا از کارخانه PowerColor بازدید کند و روند مونتاژ کارت گرافیک را از نزدیک مشاهده کند.

طبق آنچه در این ویدیو دیدیم، PowerColor از چهار برنامه برای تست استرس استفاده می‌کند: Unigine Heaven، Furmark، 3DMark 13 و 3DMark 06. احتمالاً به این دلیل که هر نرم‌افزار نوع متفاوتی از حجم کاری را ارائه می‌دهد که PowerColor تشخیص داده است که به احتمال زیاد مشکلات را نشان می‌دهد. در حین انجام این آزمایش‌ها، PowerColor در حال جمع‌آوری داده‌ها در مورد دمای GPU (از جمله نقطه اتصال)، سرعت فن، GPU و ساعت‌های حافظه و همچنین ولتاژ است. مشخص نیست که این شرکت چگونه داده های واضحی را که نشان دهنده ناهنجاری ها در هات اسپات های GPU در طول آن تست ها قبل از ارسال کارت های گرافیک با خمیر حرارتی ضعیف است، از دست داده است.

[der8auer EN] نحوه ساخت کارت های گرافیک – گشت و گذار در کارخانه PowerColor دیوانه کننده (11,691 بازدید)





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر