گزارش کنگره، شرکت‌های آماده‌کننده مالیات را به دلیل ارسال داده‌ها به متا، گوگل محکوم می‌کند

بازرسان کنگره که در این گزارش فهرست شده اند عبارتند از سناتورهای الیزابت وارن (D-MA)، ران وایدن (D-OR)، ریچارد بلومنتال (D-CT)، تامی داکورث (D-IL)، برنی سندرز (I-VT) و شلدون وایت هاوس. (D-RI) و نماینده کیتی پورتر (D-CA).

این بررسی نشان داد که ردیاب Meta Pixel همچنین داده‌هایی را در مورد اینکه آیا مالیات دهندگان برای بسیاری از موقعیت‌های مالیاتی آشکار، از جمله داشتن افراد وابسته، انواع خاصی از درآمد (مانند درآمد اجاره یا سود سرمایه) و برخی اعتبارات مالیاتی یا کسورات، از صفحات بازدید کرده‌اند یا خیر، جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر این، نام کامل، ایمیل، کشور، ایالت، شهر، کد پستی، شماره تلفن و جنسیت را به عنوان مقادیر هش ارسال کرد. این اطلاعات همچنین از مالیات دهندگان با استفاده از سرویس فایل رایگان TaxAct – که از طریق مشارکت با IRS است، جمع آوری شده است.

تحقیقات نتیجه گرفت: «شرکت‌های آماده‌سازی مالیات به‌طور تکان‌دهنده‌ای نسبت به رفتارشان با داده‌های مالیات دهندگان بی‌دقت بودند». آنها اشاره کردند که ابزارهای متا و گوگل را بدون درک کامل از میزان ارسال داده های مالیات دهندگان به این شرکت های فناوری، بدون مشورت با کارشناسان مستقل رعایت مقررات یا حفظ حریم خصوصی، و بدون آگاهی کامل از استفاده متا و نحوه استفاده از آن، بر روی وب سایت های خود نصب کرده اند. از داده ها.» این هیئت همچنین متا و گوگل را به دلیل اقدام “با بی توجهی خیره کننده به حریم خصوصی مالیات دهندگان” سرزنش کرد.

این هیئت نتیجه گیری را به IRS، FTC، DOJ و بازرس کل خزانه داری برای اداره مالیات (TIGA) ارسال کرد و از آژانس ها خواست در صورت لزوم تحقیق و پیگرد قانونی کنند. این گزارش می‌گوید: «Big Tax Prep سال‌ها است که ده‌ها میلیون داده حساس شخصی و مالی مالیات‌دهندگان را بدون افشای مناسب استفاده از داده‌ها یا محافظت از داده‌ها و بدون رضایت مالیات دهندگان بی‌احتیاطی با متا به اشتراک گذاشته است». «یافته‌های این گزارش نقض تکان‌دهنده حریم خصوصی مالیات دهندگان توسط شرکت‌های آماده‌سازی مالیات و شرکت‌های فناوری بزرگ را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد حقوق مالیات دهندگان را نقض می‌کنند و ممکن است قانون حریم خصوصی مالیات دهندگان را نقض کرده باشند.»

تحقیقات کنگره به این نتیجه رسید که چندین ارائه‌دهنده آمادگی مالیاتی داده‌های حساس پرونده را با متا و گوگل به اشتراک گذاشته‌اند. این به دنبال گزارش 2022 از نشانه گذاری برجسته کردن رویه‌ای که در آن TaxSlayer، H&R Block و TaxAct از ابزار ردیابی پیکسل متا برای جمع‌آوری اطلاعاتی مانند وضعیت پرونده، درآمد ناخالص تعدیل‌شده تقریبی، مبلغ بازپرداخت، نام وابستگان و فیلدهای ورودی متنی که کاربران روی آن کلیک کرده‌اند، استفاده کردند. متا در حال حاضر با یک شکایت مرتبط با گزارش اولیه مواجه است.

این گزارش به قوانینی اشاره می‌کند که می‌گوید «تنظیم‌کننده اظهارنامه مالیاتی نمی‌تواند اطلاعات اظهارنامه مالیاتی مؤدی را قبل از کسب رضایت کتبی از مؤدی افشا کند یا از آن استفاده کند» و در عین حال اشاره می‌کند که شرکت‌های تهیه‌کننده مالیات در انجام این کار کوتاهی کرده‌اند. اگرچه شرکت‌های ثبت‌کننده مالیات می‌توانند به طور قانونی داده‌ها را به «ارائه‌دهندگان خدمات کمکی در ارتباط با تهیه اظهارنامه مالیاتی» تحویل دهند، پانل گفت متا و گوگل از آنجایی که ردیابی برای تبلیغات استفاده شده است، این تعریف را برآورده نمی‌کنند. تخلفات می تواند منجر به جریمه تا 1000 دلار در هر نمونه (احتمال تغییر جیب برای این شرکت ها) و تا یک سال زندان شود.



منبع